بوشهر استانی فرهنگ‌محور است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بوشهر استانی فرهنگ‌محور است، گفت: مکلف به حفظ شعائر اسلامی در جامعه هستیم که مسئولیت سنگینی است.

بوشهر استانی فرهنگ‌محور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری بعد از ظهر شنبه در  نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف است که فرهنگ را می‌توان یکی از ظرفیت‌های مهم این استان خواند.

وی با اشاره به اینکه علمای استان بوشهر نقش مهمی در مقابله و مبارزه با استعمار و استکبار داشته‌اند، خاطرنشان کرد: علامه بلادی یکی از علمای این استان است که دارای بیش از ۸۴ کتاب قوی علمی است.

امام جمعه بوشهر خواستار اجرای اقدامات علمی و پژوهشی عمیق در شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر شد و افزود: این شورا مسئولیت مهمی بر عهده دارد و کوچکترین ضعف در عملکرد آن مشکل‌آفرین خواهد بود.

وی خواستار آشناسازی نسل جوان با فرهنگ متعالی اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان شد و اضافه کرد: مسئولان باید با اقدام جهادی و اجرای برنامه‌های علمی با تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: نقشه جامع فرهنگ عمومی استان بوشهر با نگاه آمایشی تدوین شده و دارای ۹ کارگروه است که ضعف‌ها و قدرت‌ها و آسیب‌های فرهنگی را بررسی می‌کند.

مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی در بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای آن اظهار داشت: از مهمترین وظایف این شورا می‌توان به برنامه‌ریزی فرهنگ عمومی، بررسی وضعیت فرهنگی و هماهنگی فرهنگی بین دستگاه‌ها اشاره کرد.

سید عباس صالحی با اشاره به فراگیر بودن شورای فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی برای رفع مشکلات این بخش به صورت ویژه استفاده کرد.

وی با اشاره به برخی اطلاعات آماری از وضعیت فرهنگی و اجتماعی، بیان کرد: ۸۵.۳ درصد مردم پای بند نماز هستند، ۸۶ درصد مردم روزه می‌گیرند، ۵۰ درصد آماده مقابله با  کشورهای متجاوز، ۸۴ درصد به ایرانی‌بودن خود افتخار می‌کنند و ۸۵ درصد مردم نیز علاقمند به زندگی در ایران هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای رفع بحران در خانواده‌ها شد و تصریح کرد: جلوگیری از بحران خانواده و کاهش آسیب طلاق یک ضرورت است چرا که آمار نشان می‌دهد طلاق افزایش یافته است.

وی همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ گذشت در جامعه تاکید کرد و افزود: افزایش آسیب‌های اجتماعی را در روند پرونده‌های قضایی می‌بینیم و باید شورای فرهنگ عمومی در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشد.

لزوم ارائه خدمات بیشتر به مردم

استاندار بوشهر نیز در این نشست با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان پرچم‌دار مبارزه با استعمار و استکبار جهانی باعث تحولات بزرگی در جهان شده است.

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: در مسیر دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی ایران شهدای بسیار زیادی تقدیم شده است و این شهدا با خون خود این انقلاب را حفظ و تداوم بخشیدند.

وی با بیان اینکه دشمنان از هر دسیسه‌ای برای ضربه‌زدن به این نظام و انقلاب استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: راه شهدا ادامه دارد و دشمنان آرزوی خود را برای براندازی این نظام به گور می‌برند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم صاحب اصلی این نظام و انقلاب هستند، ادامه داد: همه مسئولان وظیفه دارند که خدمات صادقانه به مردم ارائه کنند و کم‌کاری در این مسیر پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید زمینه آسایش و رفاه و خدمات رسانی بیشتر به مردم را فراهم کنند، افزود: نگرش‌های سیاسی نباید زمینه‌ای برای اختلاف در کشور شود و باید از این اختلاف ها برای ارائه خدمات بیشتر به مردم استفاده کرد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.