نقش مهم دانشگاه‌ها در ارتقاء جایگاه استاندارد

مدیرکل استاندارد استان یزد به نقش دانشگاه در حل مشکلات اقتصادی صنایع اشاره کردو گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در ارتقاء جایگاه استاندارد دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین ماجدی مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: دانشگاه‌ها با توجه به حضور اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف، خصوصاً کارشناسی ارشد و دکترا، می‌توانند در جهت فراگیر شدن استاندارد در تمامی سطوح جامعه، همراه و کمک‌کار مسئولین و دست‌اندرکاران استاندارد استان یزد باشند.

وی افزود: دانش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها با دانسته‌ها و تجربه‌های کارشناسان استاندارد می‌تواند ممزوج شود و گره‌های کور صنایع و خدمات موجود استان یزد را باز کند، دانشگاه‌ها نقش مهمی در ارتقاء جایگاه استاندارد دارند.

مدیرکل استاندارد استان یزد تصریح کرد: در این راستا دانشگاه یزد به‌عنوان دانشگاه مادر در بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، قادر خواهد بود به‌عنوان حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه نقش‌آفرینی کند و در مقطعی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید پررنگ‌تر از گذشته دیده شود وارد صحنه شود.

ماجدی اردکانی خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان یزد، آمادگی کامل دارد تا در قالب تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین، داده‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد قرار دهد تا با همکاری یکدیگر نسبت به رفع مواردی نظیر، انرژی بر بودن برخی از صنایع استان، معضل بعضی از تولیدی‌های بتن آماده، رکود اقتصادی موجود، خصوصاً در صنعت کاشی و سرامیک استان، مسائل کیفی و بهداشتی فرآورده‌های کنجدی، اقدام شود.

انتهای پیام/ ا

دانش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها بازکننده ی گره‌های کور صنایع و خدمات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار