رشد ۱۷ درصدی نرخ اقتصادی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری از رشد ۱۷ درصدی نرخ اقتصادی استان از سال ۹۲ تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در برنامه تلویزیونی چشم انداز شبکه استانی سیمای جهان بین در شامگاه گذشته شنبه ۱۴ بهمن ۹۶ و همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر گفت: از سال ۹۲ بیش از یک هزار ۷۶۶ طرح عمرانی با صرف افزون بر ۳۲ هزار ۷۸۲ میلیارد ریال اعتبار و یک هزار ۲۳۶ طرح اقتصادی با صرف ۲۱ هزار و ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در سطح چهارمحال و بختیاری اجرایی شده است.

وی افزود: نرخ رشد اقتصادی چهارمحال و بختیاری نیز از سال ۹۲ و ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا کنون ۱۷ درصد افزایش یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جذب و هزینه کرد ۹۲ درصد از کل بودجه دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته ادامه داد: بودجه سال آینده استان بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال با رشد ۳۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته خواهد بود.

عباسی گفت: چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات عمرانی دارای رتبه اول کشوری و برای سال آینده نیز اولین استان کشور در جذب تسهیلات اشتغالزا بدون سقف می‌باشد.

وی، همچنین از افتتاح و کلنگ‎زنی ۳۳۲ پروژه عمرانی، صنعتی و خدماتی در دهه فجر امسال و با صرف اعتباری افزون بر چهار هزار میلیارد ریال در استان خبر داد.

عباسی اظهار داشت: به دنبال تحریم‌های ظالمانه در سال‌های اخیر و بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، باید اقتصاد مقاومتی در تمام بخش‌ها با جدیت دنبال شود که حمایت از طرح‌های دانش بنیان یکی از اولویت‌های کاری در این زمینه در استان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز به همراه استاندار در این برنامه زنده تلویزیونی شرکت داشتند.

گفتنی است: همزمان با دهه مبارک فجر، ۲۸۰ پروژه عمرانی ملی و استانی با صرف مجموع سه هزار و ۹۴ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می‎رسد که شامل ۶۶ طرح ملی با ۸۰۴ میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال اعتبار و ۲۱۴ طرح استانی با دو هزار و ۲۸۹ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال اعتبار می‎باشد.

همچنین در این ایام ۵۲ پروژه شامل ۱۱ پروژه ملی با ۱۷۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال اعتبار و ۴۱ پروژه استانی با ۷۴۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام/ش

 افتتاح و کلنگ‎زنی ۳۳۲ طرح در دهه فجر

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار