حملات موشکی پاکستان به شرق افغانستان همزمان با حضور هیات پاکستانی در کابل

همزمان با سفر هیات پاکستانی به کابل، این دیدار حملات موشکی ارتش پاکستان به ولایت‌های شرقی افغانستان از سر گرفته شد.

حملات موشکی پاکستان به شرق افغانستان همزمان با حضور هیات پاکستانی در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیاتی به ریاست «تهمینه جنجوعه»، معاون وزیر خارجه پاکستان روز گذشته برای رایزنی با مقامات افغان از کابل دیدار کردند و همزمان با این دیدار حملات موشکی ارتش پاکستان به ولایت‌های شرقی افغانستان از سر گرفته شد.

دفتر مطبوعاتی فرماندهی پلیس «کنر» در شرق افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درنتیجه حملات مجدد موشکی ارتش پاکستان به این ولایت دستکم چهار غیرنظامی افغان زخمی شده‌اند.

در این بیانیه فرماندهی پلیس ولایت کنر تصریح کرد که روز گذشته ولسوالی «دانگام» این ولایت هدف شلیک 180 فروند موشک از سوی ارتش پاکستان قرار گرفته است.

«عبدالله حسرت»، سخنگوی والی پکتیا نیز از تلاش ارتش پاکستان برای ساخت پایگاه نظامی در نقطه صفری خط دیورند در ولسوالی «دندپتان» این ولایت خبر داده است.

وی در ادامه تصریح کرد در نتیجه همکاری مردم و بزرگان قومی، نیروهای امنیتی افغان، ارتش پاکستان را از مناطق مرزی این ولسوالی به عقب رانده‌اند.

سخنگوی والی پکتیا گفت: در صورت ادامه تحرکات ارتش پاکستان در مرزهای ولسوالی «دندپتان» این ولایت نیروهای امنیتی افغان برای اقدام متقابل آماده هستند.

تسنیم نوشت: نیروهای امنیتی افغان در این ولایت به نیروهای ارتش پاکستان اجازه ساخت تاسیسات نظامی را در خط فرضی دیورند نداده است.

طی یک ماه گذشته ولسوالی های مرزی ولایت کنر هدف صدها راکت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.