صالحی مطرح کرد؛

لزوم مهندسی راهکارهای مناسب برای استفاده حداکثری از فرصتهای حج

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیتهای فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه را در حج حائز اهمیت دانست و گفت: برای استفاده حداکثری از فرصتهای حج باید راهکارهای مناسب را مهندسی کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(یکشنبه) با حضور در نشست مدیران سازمان حج و زیارت در محل این سازمان در تهران با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، حج با عزت را یکی از دستاوردهای امام راحل دانست و گفت: امام خمینی(ره) اتفاقات جدیدی را در حوزه نظم دهی و بخشهای فرهنگی،سیاسی و اجتماعی حج بوجود آورد که استمرار آن در چهاردهه اخیر قابل مقایسه با حج قبل از انقلاب نیست.

 صالحی از تلاش دست اندرکاران حج برای برگزاری حجی عزتمندانه در سالهای اخیر قدردانی کرد و افزود: همه عزیزان ما در حج و زیارت و به ویژه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر و همچنین محمدی رئیس سازمان به رغم وجود نگرانیهای متعدد توانستند مسیر حج سال گذشته را با درایت و در پرتو عنایات الهی و توجهات حضرت حجت به گونه ای اداره کنند که اینک با امیدواری بیشتری مسیر را ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه حج فرصت فرهنگی معنوی و ممتاز است، تصریح کرد: هیچ فرصتی مناسب تر از فرصت حج برای تبیین دیدگاههایمان به جهانیان وجود ندارد، زائر ما در این فرصت پس از سالها ، خودش را دراختیار موجی قرار می دهد که وجه تشابهی ندارد و به همین خاطر باید در درون او انقلابی صورت گیرد که در حال و آینده او تاثیرگذار و مشاهده شود.

صالحی حج را زمینه ای برای نشان دادن کارآمدی جمهوری اسلامی توصیف کرد و افزود: ما با حج و با زیارت عتبات خودمان را به جهانیان عرضه می کنیم و هر کجا که بتوانیم به خوبی این مهم را انجام دهیم، نمره و امتیازات خوبی هم دریافت خواهیم کرد.

وی دیپلماسی عمومی را بالاتر از دیپلماسی معمول جهان عنوان کرد و با اشاره به اینکه حج، دیپلماسی فرهنگی و دینی است اظهارداشت: یکی از قالبهای دیپلماسی عمومی، حج است که ما باید با بهره برداری مناسب از این قالب، فرصتها را افزایش دهیم و از تهدیدها بکاهیم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:باید تلاش کرد تا رضایت حداکثری زائران را به دست آوریم که اگر اینگونه شد، در دیپلماسی عمومی موفق عمل کرده ایم.

 صالحی فعالیتهای فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه را در این زمینه حائز اهمیت دانست و گفت: برای استفاده حداکثری از فرصتهای حج باید راهکارهای مناسب را مهندسی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه رمز کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را وحدت کلمه و همنوایی درونی دانست و افزود: هر زمان که وحدت وجود داشته شاهد اتفاقات خوب بوده ایم و آن هنگام که دعوا کرده ایم اتفاقات بد ظهور کرده و این اصل هم در عموم جامعه و هم سازمانهای کوچک و بزرگ صادق است.

صالحی  در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه سازمان حج و زیارت به لحاظ مالی مجموعه قابل اعتمادی است، گفت: با این حال حساسیت بر سازمانهایی که به نوعی با مقدسات در ارتباط هستند، بالاست.

وی ضمن تشکر و قدردانی از رئیس سازمان حج و زیارت از او با عنوان شخصیتی با ویژگی هایی چون آشنایی به کار ، دارای حسن تعامل و قوی و مدبر یاد و تاکید کرد: این ویژگی ها نویدبخش آن است که دوران پیش روی سازمان حج و زیارت با وجود رئیس سازمان حج و زیارت و حسن نظر نماینده ولی فقیه به خوبی  پیش خواهد رفت.

 صالحی در پایان با اشاره به اهمیت حج درنظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد این موضوع باید به طور جدی مورد توجه اعضای هیات دولت قرار گیرد.

لازم به ذکراست؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در حوزه حج و زیارت و حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مدیران سازمان حج و زیارت در تاریخ 15 بهمن 

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار