مراسم سوگواره یاس نبوی به مدت پنج روز در استان بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری مراسم ویژه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) از تاریخ ۲۸ بهمن ماه الی دوم اسفند ماه خبر داد در ۶۰ بقعه شاخص استان و با محوریت یک برنامه ویژه در هر امامزاده شاخص هر شهرستان اجرا خواهد شد.

مراسم سوگواره یاس نبوی به مدت پنج روز در استان بوشهر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان بعد از ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های یاس نبوی ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی باعث ایجاد تحول عظیمی در جهان شد و معمار کبیر انقلاب تمامی معاملات جهانی را برهم زد.

وی اضافه کرد: همه مسئولان باید قدردان این نظام بوده و با خدمت به مردم در راستای رفع نیازهای آنها کوشا باشیم که این خود یکی از آرمان‌های انقلاب وامام راحل(ره) است.

حجت‌الاسلام محمدیان از برگزاری مراسم ویژه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) از تاریخ ۲۸ بهمن ماه الی دوم اسفند ماه خبر داد و افزود: مراسم سوگواره یاس نبوی به مدت پنج روز در ۶۰ بقعه شاخص استان و با محوریت یک برنامه ویژه در هر امامزاده شاخص هر شهرستان اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در تشریح برنامه‌های فرهنگی سوگواره یاس نبوی بیان کرد: اعزام ۴۰ روحانی بومی و غیربومی به بقاع متبرکه برای سخنرانی و حضور در غرفه‌های خیمه معرفت و پاسخگویی مسائل شرعی، برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی در یک بقعه شاخص شهرستان، برپایی مراسم سخنرانی، مداحی و عزاداری در شب شهادت حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌ها است.

وی از برگزاری تجمع هیئات مذهبی وبرپایی عزاداری دخت نبی اکرم(س)در یک بقعه شاخص هر شهرستان خبر داد و اضافه کرد: برگزاری همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در عصر روزشهادت مورخ یک اسفندماه و برپایی مراسم شام غریبان یاس نبوی با حضور سادات جلیل‌القدر در بقعه شاخص هرشهرستان در دستور کار است.

محمدیان با اشاره به برپایی خیمه معرفت با رویکرد نشر و ترویج اخلاق فاطمی(س) در بقاع متبرکه شاخص خاطرنشان کرد: چهار هزار کتابچه بهشت فدک در بقاع متبرکه استان بوشهر توزیع خواهد شد.

وی افزود: بقاع متبرکه امامزاده عبدالمهیمن(ع) و امامزاده هاشم(ع) در شهرستان بوشهر، امامزاده سلیمان بن علی(ع) در گناوه، امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده شاه پسرمرد(ع) در دشتستان، امامزاده ابوالقاسم(ع)در دیر، امامزاده پیر هاشم(ع) در دشتی، امامزاده زیدبن علی(ع) و امامزاده امیرکبیر(ع)در تنگستان، امامزاده سید حسین(ع) در کنگان و امامزاده سید حبیب اله(ع) در جم به عنوان امامزادگان شاخص مجری برنامه سوگواره یاس نبوی انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/م

سوگواره یاس نبوی در ۶۰ بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود

برچسب ها: دهه فجر ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.