مانع‌تراشی معاون ترامپ در مسیر روابط دیپلماتیک کره شمالی

مایک پنس در سفر خود به کره جنوبی، هر گونه نظریه مربوط به عادی‌سازی روابط کره شمالی با دیگر کشور‌ها را رد خواهد کرد.

مانع تراشی معاون رئیس جمهور آمریکا در مسیر عادی سازی روابط کره شمالی با دنیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی سی ان ان، روز یکشنبه معاون پنس اعلام کرد معاون رئیس جمهور آمریکا در زمان حضورش در کره جنوبی، هر نظریه‌ مطرح شده درباره عادی سازی روابط کره شمالی با سایر کشورهای دنیا را رد خواهد کرد. پنس این هفته در راس هیئت بلندپایه آمریکایی، در المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی حضور خواهد یافت.

او در ادامه افزود: پنس از هر فرصتی برای یادآوری واقعیت «ظلم و ستم» موجود در کره شمالی استفاده خواهد کرد.  ما به تبلیغات صورت گرفته از سوی کره شمالی اجازه نخواهیم داد که پیام بازی های المپیک را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش از این و به دنبال مذاکرات میان کره شمالی و کره جنوبی، دو کشور درباره اعزام هیئت ورزشی کره شمالی برای حضور در بازی‌های المپیک توافق کرده بودند.

بر اساس توافق دو کشور قرار شده است که ورزشکاران دو کشور در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها در روز جمعه، تحت پرچم واحد حضور می‌یابند. همچنین ورزشکاران دو کشور پیش از آغاز بازی‌های المپیک برای حضور در مراسم افتتاحیه آموزش داده خواهند شد. همچنین تیم مشترک هاکی روی یخ زنان دو کره در این رقابت‌ها حضورخواهد داشت.

اما درمیان روابط تجدید شده میان دو کره در طول این رقابت‌ها، به نظر می‌رسد کره شمالی همچنان به دنبال ارسال پیام به مقامات آمریکایی پیش از آغاز این بازی‌ها است.

دو منبع دیپلماتیک آگاه به امور کره شمالی هفته گذشته در گفتگو با سی ان ان اعلام کردند کره شمالی در حال برنامه‌ریزی برای نمایش ده‌ها موشک دوربرد در رژه روز هشتم فوریه، درست یک روز پیش از آغاز بازی‎‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، است.

طی مذاکرات دو کره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: اگر من در میان آنها وساطت نمی‌کردم اکنون کره شمالی نمی‌توانست درباره حضور در بازی‌های المپیک صحبت کند. اگر نقش آمریکا نبود یا گفتگویی میان دو کشور صورت نمی گرفت یا این گفتگوها خیلی خوب پیش نمی‌رفت.

اما در تازه‌ترین اقدام جمعه گذشته ترامپ در دفتر ریاست جمهوری خود در کاخ سفید میزبان افرادی بود که از کره شمالی فرار کرده‌اند. ترامپ این دیدار را با هدف خشمگین کردن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار