نایب رئیس سامسونگ از زندان آزاد شد

نایب رئیس شرکت «سامسونگ» که به علت پرداخت رشوه به رئیس‌جمهور کره جنوبی، به ۵ سال حبس محکوم شده بود، آزاد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، «لی جائه یونگ» نایب رئیس و وارث شرکت «سامسونگ»، پس از تعلیق حکم حبسش از سوی دادگاه تجدید نظر آزاد شد. وی پیشتر به خاطر دادن رشوه به رئیس جمهور سابق کره جنوبی به 5 سال حبس محکوم شده بود.

پس از تعلیق حکم 5 سال حبس لی جائه یونگ از سوی یک دادگاه کره جنوبی، او از زندان آزاد شد. یک دادگاه تجدید نظر با بررسی مجدد حکم نایب رئیس سامسونگ و با تاکید مجدد بر محرز شدن اتهام وی، تصمیم گرفت اجرای این حکم را به حالت تعلیق درآورد.

احتمال می رود دادگاه عالی کره جنوبی علیه این تصمیم دادگاه تجدید نظر اقدام قضایی کند. آزادی نایب رئیس سامسونگ موجب ناراحتی مردم کره جنوبی و افزایش خشم آنها نسبت به بزرگترین شرکت تجاری در این کشور شده است.

سال گذشته لی جائه یونگ، معاون رئیس شرکت سامسونگ، در ارتباط با فساد و رسوایی سیاسی «پارک گون هه»، رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی، دستگیر شد. وی به دلیل ارتکاب جرایمی نظیر رشوه و اختلاس، از سوی دادگاه مجرم شناخته شد و پس از آن به تحمل 5 سال حبس محکوم شد.

شرکت سامسونگ بزرگترین شرکت تجاری در کره جنوبی است که 60 شرکت تابعه دارد. لی جائه یونگ پس از زمین گیر شدن پدرش به علت سکته قلبی، از سال 2014 هدایت این شرکت تجاری بزرگ را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

آزادی نایب رئیس سامسونگ از زندان 

برچسب ها: آسیا ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار