فرماندار نمین؛

24 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان نمین به بهره برداری می رسد

فرماندار شهرستان نمین گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 24 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان نمین به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور، فرماندار شهرستان نمین افزود: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر 21 پروژه عمرانی و 3 پروژه اقتصادی با اعتبار بالغ بر 82 میلیارد تومان در شهرستان نمین افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این که ساختمان پلیس‌راه اردبیل - آستارا، مدرسه امام علی (ع)، ساختمان ثبت و اسناد، سالن ورزشی چند منظوره روستای مرنی و مرکز بهداشت آبی بیگلو از پروژه‌های شاخص افتتاح شده در ایام مبارک دهه فجر است، افزود:  کارخانه تولید اوراق فشرده چوبی با روکش ملامینه آرتا پلاست، کارخانه ریخته‌گری و کارخانه تولید قند نگین جهان نیز جزء 3 پروژه اقتصادی است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار نمین از کلنگ‌زنی کارخانه کریستال و ظروف نسوز با روکش نانو سرامیک و نانو گرانیت با موضوع کریستال سلامت (بدون سرب) خبر داد و گفت: این کارخانه با اشتغال‌زایی مستقیم بیش از یک هزار و 500 نفر و اشتغال غیر مستقیم بالغ بر 5 هزار نفر با تکنولوژی به روز آلمان و با همکاری چینی‌ها که متعهد شده‌اند طی دو سال نیروی متخصص تربیت خواهند کرد، در منطقه ویژه اقتصادی نمین کلنگ زنی خواهد شد.

عبدالعلی‌پور ادامه داد:شهرک خصوصی آرتا انرژی (تولید متانول) و کارخانه (MDF) 1500 ' متر مکعب در مجموع با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد تومان از جمله پروژه‌هایی است که در صورت حضور میهمانان ملی در شهرستان نمین کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان این که فاز اول کارخانه نساجی ستاره نیز آماده بهره‌برداری است، گفت: فاز اول این کارخانه و نئوپان خام و اوراق فشرده چوبی با روکش‌های گلاس کارخانه آرتا پلاست با مجموع 200 میلیارد تومان اعتبار با اشتغال‌زایی 500 نفر نیز در صورت حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان نمین در خصوص حوزه گردشگری شهرستان نمین نیز گفت: مطالعه 230 هکتاری پارک جنگلی فندقلو و همچنین مطالعه طرح 1000 هکتاری سوها و نیارق (با ایجاد تله کابین) و مطالعه منطقه گردشگری بابا داود عنبران (ایجاد پل معلق) با اعتبار 100 میلیون تومان تا آخر امسال به پایان می رسد.

وی از تخصیص اعتبار 50 میلیون تومانی به مطالعه پارک جنگلی فندقلو از سمت آبی‌بیگلو خبر داد و گفت: مطالعه این طرح نیز در سال آینده در لیست اقدامات توسعه نمین در حوزه گردشگری قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

افتتاح پروژه های عمرانی در شهرستان نمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار