افتتاح انبار 2 هزار تنی در شهرستان بیله سوار

انبار ۲ هزارو ۵۰۰ تنی صبح امروز در روستای بابک بخش مرکزی بیله‌سوار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم ،فرماندار بیله‌سوار صبح امروز در مراسم  افتتاح انبار ۲ هزارو ۵۰۰ تنی در روستای بابک بخش مرکزی بیله‌سوار اظهار کرد: در زمینه انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان بیله‌سوار با کمبود مواجه هستیم و باید اقدامات لازم برای احداث سیلوهای جدید با ظرفیت بالا برای نگهداری از محصولات کشاورزی در این شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود تولید خوب گندم در شهرستان بیله‌سوار انبارهای نگهداری به اندازه مورد نیاز نیست، گفت: افتتاح انبار ۲ هزار و ۵۰۰ تنی در این منطقه و محوطه‌سازی انبارهای تعاون روستایی شهرستان بیله‌سوار با اعتبار ۳۱۰ میلیون تومان اقدام خوبی برای رفع کاستی‌ها در این حوزه بود.

فرماندار بیله‌سوار تصریح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد شهرستان بیله‌سوار بر مبنای تولیدات کشاورزی و دامی و تجارت است باید به این ظرفیت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و زیرساخت‌های کشاورزی در این شهرستان را تقویت کنیم.

حلیم عنوان کرد: در شهرستان بیله‌سوار ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی به زاعت دیم و آبی اختصاص یافته است و حدود ۱۵ هزار بهره‌بردار سالانه ۴۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی و حدود ۱۰۰ هزار تن فرآورده‌های دامی را به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان تولید می‌کنند.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۶۷ هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم در مناطق دیم  و ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز به کشت گندم در اراضی آبی اختصاص یافته است، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصول کلزا، ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت عدس و ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار جو دیم اختصاص یافته است.

فرماندار بیله‌سوار گفت: در سال‌جاری از بین ۵ کشاورز نمونه  استان در سطح کشوری ۳ کشاورز از شهرستان بیله‌سوار حضور و مفتخر به دریافت لوح سپاس از وزیر کشور شدند و این افتخار در تاریخ شهرستان بیله‌سوار بی‌سابقه بوده است.

 

انتهای پیام/ع

کمبود انبار نگهداری محصولات کشاورزی در بیله‌سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.