معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده عنوان کرد؛

برنامه ریزی برای اشتغال فراگیر و پایدار در سطح شهرها و روستاها

ابتکارگفت:در برخی استان های کشور آمار بیکاری زنان تحصیلکرده 2 تا 3 برابر مردان است و خوشبختانه در قالب اشتغال فراگیر در سطح شهرها و اشتغال پایدار در سطح روستاها برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛معصومه ابتکار،معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، روز دوشنبه در «همایش تحکیم بنیان خانواده و منزلت زن» در تالار معصومیه فرمانداری قم، اظهار داشت: حوزه زنان نهاد ریاست جمهوری با همکاری دفاتر امور بانوان استانداری ها برنامه های متعددی را در دستور کار دارد که یکی از مهمترین آنها پیگیری قوانین و سیاست ها پیرامون زنان است.

ابتکار، خشونت خانوادگی را یکی از آفت های بزرگ جامعه دانست و گفت: دولت دوازدهم برای حل این معضل در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، قانونی و بازدارندگی تلاش های بسیار مجدانه ای را انجام می دهد.

معاون رئیس جمهوری، توجه بیشتر به جوانان در محیط خانواده ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: تلاش دولت بر مبنای گفت و گوی بین نسلی است و این که با همت فعالان اجتماعی، خانواده ها آغازگر این گفت و گو باشند و فرصت کافی و مناسب برای شنیدن مطالبه های نسل جدید را فراهم آورند.

برنامه ریزی برای اشتغال فراگیر و پایدار در سطح شهرها و روستاها

ابتکار گفت: در صورتی که یک برنامه بر اساس توانمندی ها و آموزش های لازم برای ایجاد یک بنگاه اقتصادی و فعالیت اشتغال زایی تعریف شود کمک های لازم به آن صورت خواهد گرفت.

وی همچنین با تاکید بر این که در حال حاضر نوع مصرف انرژی، آب و غذا با سبک زندگی ایرانی اسلامی و شرایط اقلیمی، محیط زیست و جمعیت کشور همخوانی ندارد، افزود:اصلاح الگوی مصرف آب یکی از مسائل بسیار مهم کشور است و زنان در این خصوص نقش و وظیفه حساسی بر عهده دارند.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود توفیق های بدست آمده برای زنان کشور در عرصه های گوناگون آموزشی، هنری، ورزشی، اجتماعی و سیاسی به برکت انقلاب اسلامی را چشمگیر دانست و افزود: دهه فجر فرصت مغتنمی برای ارزیابی و تحلیل این موفقیت ها و ترسیم نقشه راهی مشخص برای آینده است.

برنامه ریزی برای اشتغال فراگیر و پایدار در سطح شهرها و روستاها

وی حمایت از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان را از دیگر اقدام های دولت در این زمینه برشمرد و افزود: دولت در تلاش است با ارتقاء سطح توانمندی های سمن ها برخی فعالیت ها را برون سپاری کند، چراکه این سازمان ها در مواردی موفقیت های بیشتری را نسبت به دولت داشته اند.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این همایش، زنان کشور را پیش قراولان انقلاب اسلامی خواند و گفت: در استان قم ظرفیت های زیادی در حوزه زنان وجود دارد که باید با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده بتوان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

این همایش یکی از مجموعه برنامه های کمیته زنان و خانواده ستاد بزرگداشت دهه فجر قم بود و طی آن برخی از بانوان قمی به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند.

وی ادامه داد: از این رو در شورای فقهی و حقوقی که در این زمینه بوجود آمده، تلاش های زیادی برای بازنگری قوانین مربوط به حوزه زنان در چارچوب شرع مقدس صورت می گیرد.

برنامه ریزی برای اشتغال فراگیر و پایدار در سطح شهرها و روستاها

وی قانون امنیت اجتماعی زنان و یا همان قانون مقابله با خشونت علیه زنان را از جمله این قوانین ذکر کرد و افزود: خشونت در خانواده هیچ گونه سنخیتی با ارزش های دینی و اسلامی جامعه ندارد، چراکه علاوه بر مختل کردن آرامش خانواده ها، مشکلات اجتماعی زیادی را نیز پدید می آورد.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به مساله اشتغال زنان، افزود: در برخی استان های کشور آمار بیکاری زنان تحصیلکرده 2 تا 3 برابر مردان است و خوشبختانه در قالب اشتغال فراگیر در سطح شهرها و اشتغال پایدار در سطح روستاها برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار و گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، در آیین بهره برداری از طرح های بخش کشاورزی قم نیز شرکت کرد. حضور در چندین برنامه از جمله نشست صمیمی با سمن ها و احزاب و افتتاح سرای سالمندان از دیگر برنامه های سفر معصومه ابتکار به قم است.

انتهای پیام/ح

بسیاری از قوانین حوزه زنان در چارچوب شرع مقدس بازنگری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.