معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی؛

تفسیر پیروزی انقلاب اسلامی بدون لحاظ نمودن نقش زنان ممکن نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: تفسیر پیروزی انقلاب اسلامی بدون لحاظ نمودن نقش زنان ممکن نیست.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی  در همایش تجلیل از زنان تاثیرگذار در عرصه انقلاب که صبح امروز همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات مخابرات استان برگزار شد با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان در انقلاب اسلامی، گفت: تفسیر پیروزی انقلاب اسلامی، بدون لحاظ نمودن نقش زنان و بانوان، ممکن نیست.

وی در ادامه با اشاره به گذشت قریب به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و در فجر امسال، وارد چهلمین سال عمر پربرکت انقلاب شده ایم؛ در آموزه های دینی ما چهل سالگی نشانه پختگی، کمال  و تکامل است فلذا امیدواریم با تجربیات و پختگی که در این چهل سال انقلاب اسلامی حاصل شده، بتوانیم روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه نظام اسلامی مان باشیم.

معاون استاندار به ویژگی های انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و افزود: وقوع انقلاب اسلامی در جهان تحول ایجاد کرد و بسیاری از ساختارهای سیاسی دنیا را به هم ریخت؛ انقلاب اسلامی ساختار دو قطبی نظام بین الملل و ابرقدرتی بلوک شرق و غرب را به هم زد و نگاه و بینش جدیدی را به دنیا ارائه داد.

رادفر اضافه کرد: انقلاب اسلامی، الگوی جدید و بی نظیری از اداره جامعه را به دنیا ارائه داد که نشات گرفته از اسلام و آموزه های دینی و اسلامی است؛ لذا این انقلاب بعنوان یک الگو برای جهانیان و بویژه مستضعفین، هموار در مسیر خود با مشکلات و توطئه هایی از سوی دشمنان و سلطه گران مواجه بوده و هست.

وی تصریح کرد: دشمنان و سلطه گران که امروز عریانتر از گذشته، مقاصد خود را علیه انقلاب اسلامی بیان می کنند باید بدانند که ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی، برای بدست آوردن استقلال خود هزینه های زیادی داده و همواره پاسدار دستاوردها و داشته های خود می باشد.

رادفر اظهار کرد: امروز هیچ معادله ای در دنیا و در منطقه بدون در نظر گرفتن نقش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک بازیگر قدرتمند بین المللی و منطقه ای، شکل نمی گیرد و به سرانجام نمی رسد و این نشان از تاثیرگذاری و قدرتمندی انقلاب اسلامی دارد.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: امروز و در این برهه که چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد، همه ما باید در جهت حفظ و پاسداشت دستاوردها و داشته های انقلاب و نظام بکوشیم و با رفع کاستی ها و نواقص، به نداشته ها و اهدافی که بدنبال آنها هستیم برسیم.

رادفر در بخش دیگری از سخنان خود به مساله برجام اشاره کرد و گفت: برجام بعنوان استراتژی و راهبرد نظام، ضمن رفع ایران هراسی از فضای بین الملی، حقانیت جمهوری اسلامی را به اثبات رساند و نشان داد که تصمیم های و حرکت های جمهوری اسلامی ایران در منطقه صحیح بوده است.

وی همچنین با بیان اهمیت حضور بانوان در عرصه های مختلف گفت: زنان و بانوان، تاثیرگذاری و نقش آفرینی موثر خود را هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس بخوبی اثبات کردند و امروز نیز لازم است زنان با حضور موثر خود در صحنه های مختلف، کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه خود یاری کنند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری نیز در این همایش گفت: زنان متعهد مسلمان با بردباری در برابر انبوه مخاطرات و با ترغیب همسران و فرزندانشان، نقش موثری را در پیروزی، تداوم و تکامل انقلاب اسلامی ایفا نموده اند.

تاجفر افزود: زنان و بانوان نه تنها در پیروزی انقلاب، بلکه در تثبیت و تداوم آن نیز موثر بوده اند و با حضور همیشگی خود در صحنه، توطئه های دشمنان را خنثی و دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب ادا کرده اند.

وی همچنین گفت: امروز همه جهانیان باور دارند که انقلاب اسلامی، فضای جدیدی را برای زنان و بانوان فراهم ساخته و باعث اعتلای جایگاه بانوان شده و همچنین زمینه رشد بانوان در عرصه های مختلف را فراهم کرده است.

تاجفر تصریح کرد: زنان ایران اسلامی فصل جدیدی را در تاریخ معاصر گشودند که باید بعنوان یک الگو به جهانیان معرفی شود.

در این همایش از 55 زن تاثیرگذار در عرصه انقلاب و بانوی نخبه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کارآفرین استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

برگزاری همایش تجلیل از زنان تاثیر گذار انقلاب اسلامی

  

 

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.