معتمدی مطرح کرد؛

تمایل دانشگاه‌های برتر جهان به همکاری با ایران

رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: خوشبختانه روند امضاء قرارداد‌های مشترک دانشگاه امیر کبیر با صد دانشگاه برتر دنیا رو به رشد است.

تمایل دانشگاه‌های برتر جهان به همکاری با دانشگاه‌های ایرانبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید احمد معتمدی‌ رئیس دانشگاه امیر کبیر در گردهمایی دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی امیر کبیر با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید نجات‌اللهی یکی از نمونه‌های بارز شهدای دانشگاه در زمان انقلاب اسلامی است، گفت: دستاورد‌های انقلاب، اسلامی، واضح و مشخص است که بسیاری از آن‌ها باید برای جوانان تبیین شود اگر صرفا در بعد علمی بخواهیم نگاه کنیم در زمان شاه اکثر دانشگاه‌ها قادر به ایجاد دوره کارشناسی ارشد نبوده‌اند، بخاطر دارم در دانشگاه امیر کبیر چندین بار تصمیم به آغاز دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرفته شد اما هیچگاه عملیاتی نشد.

معتمدی‌ با بیان اینکه پیش از انقلاب حدود هزار دانشجو در دانشگاه امیر کبیر داشتیم، گفت: امروز 14 هزار نفر از جوانان نخبه کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه امیر کبیر با اشاره به برنامه راهبردی توسعه این دانشگاه گفت: یکی از نکات این برنامه توجه به توسعه متوازن در همه زمینه‌هاست، تلاش کردیم در همه جنبه‌ها پیشرفت داشته باشیم و تا کنون در این زمینه به موفقیت نسبی رسیده‌ایم، البته در ادامه مسیر پیشرفت، کار سخت تری داریم چرا که با دانشگاه‌های برتر جهان رقابت می‌کنیم.

معتمدی‌ عنوان کرد: وضع بودجه دولت باید به گونه‌ای باشد که دانشگاه‌ها بتوانند به رشد خود ادامه دهند.

وی افزود: تلاش داریم منابع مالی را از طریق تحقیقات و نو‌آوری‌ها کسب کنیم، قراردادهای صنعتی ما دو برابر شده است.

معتمدی‌ یادآور شد: دانشگاه‌های برتر خارجی مایل به همکاری بیشتر با دانشگاه‌های ایران هستند، خوشبختانه روند امضاء قراردادهای مشترک دانشگاه امیر کبیر با صد دانشگاه برتر دنیا رو به رشد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار