تبدیل منطقه خرگوش ناب سلسله به تفرجگاه گردشگری

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله ازتبدیل منطقه خرگوش ناب به یکی از مناطق گردشگری این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امیرمحمد نظر پوری  رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله با بیان اینکه منطقه خرگوش ناب ازجمله مناطق و تفرجگاه‌های مهم سلسله درگذشته محسوب می‌شد اظهار داشت: این منطقه در ایام گذشته منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده با تفرجگاه‌هایی وسیع و نادر پوشیده از گونه‌های زلزالک و پسته وحشی بود که متأسفانه با ورود کارخانه‌های شن و ماسه شاهد تخریب اراضی این منطقه و از بین رفتن گونه‌های جنگلی موجود در آن بودیم.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با اداره امور آب و سایر دستگاه‌های متولی جهتساماندهی کارخانه‌های شن و ماسهو انتقال آن‌ها به یک سایت کوهی دیگر درراستای احیای طبیعت زیبای خرگوش ناب و جلوگیری از تخریب و تهدید بیشتر طبیعت این منطقه افزود: با پیگیری‌های متعدد اداره منابع طبیعی و دستگاه‌های مربوطه، منطقه خرگوش ناب به یکی از مناطق گردشگری شهرستان تبدیل خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی سلسله با اشاره به اینکه در این راستا ۵۰ هکتار ازاراضی منطقه خرگوش ناب با گونه‌های جنگلی بلوط و پسته وحشی نهال‌کاری می‌شود عنوان کرد: همچنین ۵۰ هکتار دیگر از اراضی جنگلی شهرستان سلسله نیز در راستای احیای جنگل‌های شهرستان نهال‌کاری شده است.

وی بابیان اینکه ۲۵ هکتار از این اراضی به کاشت نهال و ۲۵ هکتار نیز به کاشت بذر اختصاص‌یافته است بیان کرد: در کاشت نهال از نهال‌های مازو و بنه و در عملیات بذرکاری نیز از بذر بادام و ارژن استفاده‌شده است.

نظر پوری با اشاره به مزایای بسیار درخت جنگلی مازو تصریح کرد: بیش از ۵۱۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی شهرستان سلسله رویشگاه گونه منحصربه‌فرد بلوط مازو در استان لرستان است.

رئیس منابع طبیعی سلسله با اشاره به اینکه ۱۱۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه قلایی بخش فیروزآباد شهرستان سلسله رویشگاه گونه منحصربه‌فرد بلوط مازو است گفت: این منطقه به دلیل استفاده‌های دارویی و انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی محصورشده و تحت حفاظت منابع طبیعی شهرستان است، علاوه بر آن بیش از ۴۰۰ هکتار ازاین‌گونه کمیاب نیز در عرصه‌های جنگلی این منطقه به‌صورت پراکنده وجود دارد که امکان حفاظت از آن‌ها به دلیل پراکنش ممکن نیست.

وی با اشاره به انجام عملیات بذرکاری در سطح ۴۲ هکتار ازا اراضی مرتعی منطقه جوانمرد شهرستان خاطرنشان کرد: در فصل بهار سال آینده نیز حدود ۸ پلاک از اراضی مرتعی شهرستان به میزان ۲۰ هزار هکتار توسط اداره منابع طبیعی به‌منظور حفظ گونه‌های مرتعی نادر قرق خواهند شد.

نظر پوری اظهار داشت: این مراتع مربوط به مناطق جوانمرد، ریگ سفید، پشت تنگ خیاط، نخود در، گاو گلان و فرج الهی است.

رئیس منابع طبیعی سلسله وسعت عرصه‌های منابع طبیعی سلسله را ۱۱۲ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: ۵۸ هزار هکتار از این اراضی، مرتعی و ۵۴ هزار هکتار نیز جنگلی است.

انتهای پیام/م

منطقه خرگوش ناب سلسله به تفرجگاه گردشگری تبدیل می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.