آقای پولادگر! لطفا سر بانوان هم کلاه بگذارید

سرمربی تیم دانشگاه الزهرا در لیگ برتر تکواندو بانوان از وضعیت موجود و چگونگی برگزاری لیگ انتقاد کرد.

آقای پولادگر! لطفا سر بانوان هم کلاه بگذاریدمریم آذر مهر مربی تیم تکواندو دانشگاه الزهرا در لیگ تکواندو بانوان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان درباره لیگ برتر تکواندو دختران گفت: حضور تعداد زیادی از تیم ها در لیگ یکی از نقاط مثبت آن است. بسیاری از بازیکنان خوب و ملی پوش در دو تیم لوازم خانگی کن و بیمه رازی جمع شده و دیگر بازیکنان نیز در سطح یکدیگر هستند و در تیم ها پراکنده شده اند. در سال های گذشته روال بر این بود که هر تیم می توانست سه ملی پوش جذب کند اما امروز این قانون اجرا نمی شود. اگر ملی پوشان در تیم های مختلف پراکنده باشند می توانند با یکدیگر مبارزه کنند. اما با این شرایط ملی پوشان تنها با تکواندوکاران باشگاهی روبرو می شوند و به دلیل نداشتن حریف جدی روی سکوها می نشینند و نگاه می کنند.

سرمربی تیم تکواندو دانشگاه الزهرا تصریح کرد: جالب است بدانید در کل لیگ تکواندو بانوان دو کلاه الکتریکی وجود دارد. یعنی از چهار زمینی که در آن مسابقات برگزار می شود تنها دو زمین کلاه الکتریکی دارند. چرا باید این گونه باشد. ما هم برای حضور در لیگ هزینه کرده ایم و می خواهیم از امکانات بهره ببریم. فدراسیون می گوید پول نداریم. آقای پولادگر اگر پول ندارید چطور تیم های مختلف را اعزام می کنید. پول خرید ۴ کلاه را ندارید.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی بانوان اظهار کرد: در زمین های دیگر به جای کلاه الکترونیکی این داور است که درباره ضربات سر قضاوت می کند و امتیاز می دهد و ما باید دائم درخواست ویدیو چک کنیم. داوران به دلیل قضاوت در ساعات طولانی، درساعات پایانی روز دیگر توانایی امتیاز دهی صحیح را ندارند. فدراسیون جهانی بر حذف عوامل انسانی تاکید دارد اما ما هم چنان تاکید داریم عوامل انسانی پایدار باشند. نمی دانم شاید این کار نفعی برای فدراسیون دارد.

آذر مهر عنوان کرد: تمام فدراسیون را تبلیغات و بنرهای لوازم خانگی کن فرا گرفته است و هر چه می گوید فدراسیون قبول می کند. خود فدراسیون اعلام کرده است ما نمی توانیم به تیم های خصوصی بگوییم ملی پوشان را جذب نکنید. این تیم ها پول می دهند و تمایل دارند بهترین بازیکنان را داشته باشند.

سرمربی تیم تکواندو دانشگاه الزهرا ادامه داد: مطمئنا شرایط برگزاری لیگ، فدراسیون را از رسیدن به اهدافش که ارتقای سطح ورزشکاران و شناسایی مستعدان است، محقق نمی کند. در بسیاری از مواقع ملاک انتخاب و حضور در تیم ملی مبارزه با ملی پوشان است. چندین بار شاهد بوده ایم افرادی که از ملی پوشان شکست می خوردند هم به تیم ملی دعوت می شوند.

او درباره وضعیت داوری در لیگ تکواندو بانوان بیان کرد: متاسفانه سطح داوران بالا نیست. داورانی که هفته های گذشته به دلیل اشتباه توبیخ شده اند دوباره برای قضاوت در لیگ دعوت می شوند. هر بار به خاطر اشتباهات داوران به سر داوران اعتراض می کنیم، آنها با لبخند اشتباه داوران را می پذیرند اما کاری انجام نمی دهند. در بازی های نزدیک، این تنها عملکرد داور است که بازنده و برنده را مشخص می کند. زمانی که ملی پوشان با یکدیگر مبارزه می کنند کار برای داوران آسان تر است. اما زمانی که یک ملی پوش و یک بازیکن گمنام با هم روبرو می شوند، داور به دلیل شناخت از ملی پوش هر ضربه او را امتیاز تلقی می کند.

آذر مهر درباره حضور مجدد پولادگر در راس فدراسیون تکواندو اضافه کرد: امیدوارم پولادگر با شیوه جدیدی از مدیریت و بازنگری در آن بتواند برای تکواندو مثمر ثمر باشد چرا که تکواندوی ایران رو به افت رفته است.

انتهای پیام/

اظهارات آذر مهر درباره فدراسیون تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار