اعتراف‌های عجیب معلم انگلیسی حامی داعش

یک معلم انگلیسی حامی گروه داعش اعتراف کرد که در زمان تدریس، به دانش‌آموزان فیلم‌های تبلیغاتی این گروه تروریستی را نشان می‌داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از راشا تودی، یک معلم انگلیسی که به توطئه برای انجام حملات تروریستی در انگلیس متهم شده است، در دادگاه کیفری مرکزی انگلیس (اولد بیلی) اعتراف کرد که به دانش آموزان مدرسه، فیلم های تبلیغاتی گروه تروریستی داعش را نشان می داده است.

«عمر حق» 25 ساله به همراه سه نفر دیگر به طرح ریزی برای انجام حملات تروریستی در انگلیس و همچنین آموزش تروریسم به کودکان متهم شده است و در دادگاه اعتراف کرد که زمانی که یکی از دانش آموزان از وی خواست فیلم های داعشی به او نشان دهد، با پیشنهاد او موافقت کرده است.

او  گفت: من در طول تدریس همیشه فیلم های مرتبط با موضوع درس را به دانش آموزان نشان می دهم. در اواخر سال تحصیلی به آنها گفتم که هر فیلمی را که بخواهند به آنها نشان می دهم. یکی از دانش آموزان از من خواست که فیلم داعش را به او نشان دهم. من هم موافقت کردم. البته این کار درست نبود.

این معلم همچین اعتراف کرد که بارها درباره گروه تروریستی داعش با دانش آموزان صحبت کرده است. وی گفت: «زمانی که حملات تروریستی در اروپا انجام می شد، من به دانش آموزان می گفتم که چون دقیقا نمی دانیم که چه اتفاقی افتاده است، شاید کار آنها درست باشد، شاید قصد آنها خوب باشد. اما رسانه ها فقط یک جنبه از این اتفاقات را به اطلاع شما می رسانند.»

«عمر حق» بین آوریل 2015 تا ژانویه 2016 در مدرسه ای در شرق لندن تدریس می کرده است. پس از بازداشت وی، پلیس در خانه اش دفترچه ای یافت که در آن نحوه انجام چندین «نقشه حمله» را در انگلیس نوشته بود. وی گفته بود که قصد نداشته این نقشه های حمله را عملی کند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
باید اعدامش کنند
آخرین اخبار