الشرق گزارش داد:

زندان الحائر در عربستان یکی از 10 زندان خطرناک جهان

برخی گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد زندان الحائر در عربستان سعودی خطرناکترین زندان خاورمیانه و یکی از ده زندان خطرناک جهان به شمار می‌رود.

زندان الحائر در عربستان یکی از ده زندان خطرناک جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق قطر در گزارشی نوشت زندان الحائر در عربستان سعودی یکی از بزرگترین زندان‌های سیاسی در این کشور است. بسیاری از زندانیان از جمله علماء، مشایخ، پزشکان و خبرنگاران زندانی در این زندان می گویند زندان الحائر بدترین زندان عربستان است زیرا وحشیانه ترین شکنجه ها در آن انجام می شود.

شماری از زندانیان سابق که از زندان الحائر خارج شدند، می گویند به بدترین شکل در این زندان شکنجه شده‌اند. آنها همچنین شاهد مرگ زندانیان به سبب رعایت نشدن امور بهداشتی یا بر اثر شکنجه بودند. انجمن‌های حقوقی در عربستان نیز گزارشهایی منتشر کردند که نشان می دهد نیروهای ضد شورش اعضای خانواده زندانیان را کتک زدند و دست مادر یکی از زندانیان را که اصرار داشت در اتاق ملاقات بماند، شکستند.

یک گزارش بین المللی از زندان الحائر نشان می دهد این زندان یکی از بزرگترین زندان‌های جهان و خطرناکترین آنهاست. در این زندان کوچکترین امکانات برای رعایت حقوق بشر وجود ندارد. برخی زندانیان سابق می گویند در این زندان برخی افراد زندانی هستند که حتی خانواده هایشان از مکان حبس آنها بی خبرند.

زندان الحائر پنجمین زندان عربستان از حیث مساحت است اما از حیث استحکامات امنیتی رتبه یک را به خود اختصاص داده است. این زندان با شدیدترین تدابیر امنیتی اداره می شود. الحائر در چهل کیلومتری جنوب ریاض قرار دارد. برخی گزارش‌های جهانی نشان می دهد این زندان خطرناکترین زندان خاورمیانه و یکی از ده زندان خطرناک جهان به شمار می رود. براساس این گزارش‌ها بیشتر کسانی که در این زندان حبس هستند به سبب مسائل مربوط به تروریسم محکوم شدند از جمله کسانی که حملاتی را برای القاعده در داخل عربستان انجام دادند و همچنین کسانی که مرتبط با (گروه وهابی صهیونیستی) داعش هستند. همچنین در این زندان کسانی محبوس هستند که می گویند بدون محاکمه یا طرح هیچگونه اتهامی بازداشت شدند.

این زندان در سال 1983 افتتاح شد. در سال 2002 یکی از زندانیان حریق بزرگی در داخل زندان به راه انداخت که سبب کشته شدن یکصد و چهل زندانی و چهل نگهبان شد. در سال 2007 نیز تصاویر ویدیوئی در اینترنت منتشر شد که نشان می دهد نگهبانان زندانیان را با باتوم کتک می زنند. متعاقب آن مقامات سعودی اعلام کردند تصمیم گرفتند این نگهبانان را که در ویدیو مشاهده شدند، مجازات کنند. در سال 2012 ناآرامی‌ها و شورش‌هایی در این زندان اتفاق افتاد و زندانیان با نیروهای امنیتی درگیر شدند و در اعتراض به بدرفتاری‌ها، برخی از سلول‌ها را در کنترل خود گرفتند. در سال 2015 نیز گروه تروریستی داعش عملیات انفجار در نزدیکی این زندان را برای یاری زندانیان بر عهده گرفت.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
لعنت خدا برشکنجه گران ال سعود ارث اسرائیلی امریکائی بردن دیگه.ظلم پایدارنحخواهد ماند.مرگ بر آل سعود وحامیانش .لعنت خدا برستمگران وحشی سعودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
واویلا چقد ترسناک
آخرین اخبار