حذف آزمون‌ها در مقطع ابتدایی موجب شادابی در دانش آموزان می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: حذف هر نوع آزمون در مقطع ابتدایی شادابی و نشاط را به کودکان باز می‌گرداند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به اینکه در مقطع ابتدایی، ارزشیابی کیفی-توصیفی داریم و هدف آن در واقع حذف اظطراب و رقابت و جایگزین کردن مشارکت است، این آزمون‌های تستی در تضاد آشکار با این ارزشیابی اقرار دارد.

قاسمی اضافه کرد: در مقطع ابتدایی باید قدرت خلاقیت، پرسشگری، علاقه مندی به مطالعه و پرورش استعداد‌های دانش آموزان مد نظر باشد و با یک آزمون نمی‌توان معیاری از تیز هوشی ارایه داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به اثرات نامطلوب برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی بر دانش آموزان دوره ابتدایی که آن‌ها را از سنین پایین درگیر یک جریان فرسایشی و استرس زا برای آمادگی در این آزمون‌ها می‌کرد، با تصمیم وزیر، قرار است آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از پایه هفتم حذف شود.

وی گفت: آنچه از کتب درسی و آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی حاصل می‌شود چیزی جز رقابت ناسالم، ایجاد استرس، اضطراب نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای اولیا است.

قاسمی خاطر نشان کرد: امروز باید برای رسیدن به موفقیت در جامعه هوش ذهنی و هوش اجتماعی را با هم در نظر گرفت و اتکاء صرف به بهره هوشی و تیزهوشی ملاک موفقیت نیست بلکه تنها ۲۰ درصد از موفقیت ارتباط مستقیم با بهره هوشی دارد.

انتهای پیام/

تاکید بر حذف آزمون در مقطع ابتدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار