به همت راهداری استان همدان انجام شد؛

کلنگ زنی زیرگذر سنگستان با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال

همزمان با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،کلنگ زنی و اجرای عملیات احداث زیرگذر( تقاطع غیر همسطح) سنگستان - سرخ آباد  در محور همدان ملایر آغاز شد.

کلنگ زنی زیرگذر سنگستان با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در آیین آغاز عملیات احداث این طرح مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه برای احداث این طرح مبلغ دو میلیاردو 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از این میزان مبلغ 250 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و دو میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان راهداری در نظر گرفته شده است.

محمد رودباری پیرامون اطلاعات فنی این پروژه یادآور شد: 2 هزارو 584 تن آسفالت، 88 هزار مترمکعب خاکبرداری، 800 متر مکعب بتن ریزی، 25 عدد باکس بتنی و 7 هزارو 900 مترمکعب مصالح اساس و زیراساس در این پروژه اجرا می شود.

وی بیان داشت: این سازه دارای دهانه 7 متری و مناسب برای عبور راحت دو ماشین و بزرگترین زیرگذر استان همدان است.

این مسئول با تأکید بر اینکه این نقطه بسیار پرحادثه است، تصریح کرد: به لحاظ سرعت بالای ناوگانی که از ملایر وارد می شوند و سایر ناوگانی که در مسیر مخالف در تردد هستند موجب می شود گره ای ترافیکی در این محدوده ایجاد شود که با احداث این زیرگذر ایمنی منطقه افزایش خواهد یافت.

محمد رودباری به نقطه قوت این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: از نقاط بارز این طرح این است که عبور آبهای سطحی هدایت شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون 21 زیرگذر در سطح استان به بهره برداری رسیده است، یادآور شد: 2 طرح نیز در حال اجرا است که با زیرگذر سنگستان در مجموع به 24 مورد می رسد.

رودباری درباره پل های عابر پیاده استان نیز اذعان داشت: تاکنون 10 پل عابر پیاده در سطح استان ایجاد شده و دو پل نیز در دست اقدام است.

وی در ادامه راهداری زمستانی استان همدان را یکی از بهترین راهداری های کشور عنوان کرد و افزود: در بحث راهداری زمستانی، استان همدان توانست علاوه بر استان خود استان های قزوین و تهران را نیز پوشش دهد.

گفتنی است در آیین عملیات آغاز به کار احداث این طرح نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند.

 انتهای پیام/د

کلنگ زنی زیرگذر سنگستان همدان همزمان با ده فجر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.