حاشیه‌های یک نشست خبری/

از وعده چلوکبابی ترامپ برای گرفتن رای تا واکنش روحانی به یک سوال ارزی

حواشی نشست خبری رئیس‌جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر روز سه شنبه برگزار شد. این دومین نشست روحانی در دولت دوازدهم بود.

اولین نشست خبری وی یکم خرداد 96 و بلافاصله بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. نشست دیروز که ساعت 16 در سالن شهید بهشتی آغاز شد با حواشی جالبی همراه بود.

 

از وعده چلوکبابی ترامپ برای گرفتن رای تا واکنش روحانی به یک سوال ارزی

 

مجری برنامه همچون گذشته «محمد کاظم روحانی‌نژاد» خبرنگار سابق سازمان صدا و سیما بود که مدت‌هاست  به دولت پیوسته است.

در این نشست خبری علاوه بر 250 نماینده رسانه‌های داخلی و خارجی، محمود علوی وزیر اطلاعات، سید عباس صالحی وزیر ارشاد، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، علی جنتی مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور حضور داشتند.

از وعده چلوکبابی ترامپ برای گرفتن رای تا واکنش روحانی به یک سوال ارزی

 

قرعه اولین سوال به نام رسانه همسو با دولت افتاد. این خبرنگار سوالی از رئیس جمهور پرسید که واکنش وی را به همراه داشت. خبرنگار خطاب به روحانی گفت: آقای رئیس جمهور! نمی‌دانم می‌دانید یا نه، این روزها دلار به 4 هزار و 800 هزارتومان رسیده است. این سوال با واکنش روحانی مواجه شد و با خنده به خبرنگار گفت: اضافه نکنید دیگر؛ خبرنگار تکرار کرد 4800 تومان است، روحانی‌ گفت: نه این نیست.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال سعی کرد به مردم اطمینان و هشدار دهد. او گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که شرایط آینده ارزی ما بهتر از امروز خواهد بود. به همین خاطر برای سرمایه‌گذاری وارد این مسیر پر ریسک نشوید.

 روحانی در پاسخ به سوالی درباره پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به شرطی که برای ربیعی گذاشته بود اشاره کرد و گفت: شرطم برای آمدن او به وزارت کار این بود که بنگاه‌ها را واگذار کند.

رمز پیشرفت انقلاب از پنجره نگاه روحانی؛ این سوال خبرنگار دیگری بود. رئیس جمهور در پاسخش گفت: اساس پیشرفت ما اراده ملت است.

خبرنگار دیگری پرسید آقای رئیس جمهور آیا صدای اعتراض مردم نسبت به تورم و گرانی را شنیدید؟ روحانی جواب داد: اشکالم به همین سبک سوال است. شما وقتی خواست مردم را فقط در بخش اقتصادی می‌برید نشنیدن صدای مردم است؛ بله مردم هم در زمینه اقتصادی اعتراض دارند و به حق است ولی اعتراض آنان فقط در زمینه اقتصاد نیست.

 

از وعده چلوکبابی ترامپ برای گرفتن رای تا واکنش روحانی به یک سوال ارزی 

 با امید‌های مردم چه باید کرد؟ سوالی جالب از دوازدهمین رئیس جمهور کشورمان؛ که وی در پاسخ گفت: حتما باید به آینده خودمان امیدوار باشیم این شعار نیست برای آن دلیل دارم، وقتی به کرمان سفر کردم 10 هزار میلیارد پروژه در یک روز افتتاح شد. استاندار از من دعوت کرد که سال آینده هم به کرمان بروم تا 10 هزار میلیارد دیگر هم پروژه افتتاح کنم این یعنی جامعه ما با نشاط در حال پیشرفت است.

سرمایه و سرمایه‌دار هر دو مثل آهو هستند نباید فراری‌شان داد. این بخشی دیگر از صحبت‌های رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اظهارات برخی برای فراری دادن سرمایه‌داران است.

درخواست پوتین از روحانی چه بود؛ رئیس جمهور در این نشست خبری به تماس تلفنی‌اش به رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و گفت: آقای پوتین ضروری می‌دانست اجلاس سران را برای منطقه و سوریه برگزار کنیم.

"روحانی کدام فیلم جشنواره فجر را دیده است؟" خبرنگاری از رئیس جمهور پرسید چقدر سینما را دنبال می‌کنید و کدام فیلم جشنواره فجر را دیده‌اید؟ وی در پاسخ گفت: هنوز فیلمی را ندیدم اما هم علاقه دارم و دنبال می‌کنم.

 

از وعده چلوکبابی «ترامپ» برای گرفتن رای تا واکنش «روحانی» به یک سوال ارزی

 

خبرنگاری درباره کمبود بودجه برخی وزارتخانه‌ها از رئیس جمهور سوال کرد. او با خنده پاسخ داد: اگر از آقای صالحی وزیر ارشاد بپرسید حتما می‌گوید بودجه‌ام کافی نیست و اگر از آقای نوبخت بپرسید حتما می‌گوید کافی است؛ این اظهارات رئیس جمهور خنده حاضران را به همراه داشت.

"چه کسی می‌داند ترامپ چه خواهد کرد؟" روحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: بسیار خوشحالم ترامپ بعد از یک سال حضور در کاخ سفید هنوز نتوانسته آن فریادهایی که درباره پاره کردن برجام می‌زد و به آن اهدافی که دنبال می‌کرد، دست پیدا کند. از دوستان اروپایی آقای ترامپ که می‌پرسیم او می‌خواهد چه کند آنان می‌گویند ما نمی‌دانیم.

خبرنگاری درباره کم بودن حقوق‌ هیئت‌های علمی در کشورمان از روحانی سوال پرسید و گفت: هیئت‌های علمی در کشورهای اطراف 10 هزار دلار حقوق می‌گیرند؛ رئیس جمهور خطاب به او گفت: من کمتر شنیدم.

خبرنگار صدا و سیما از رئیس جمهور سوال کرد آقای نوبخت گفته یک میلیون و 33 هزار شغل ایجاد می‌کند، روحانی با لبخند پاسخ داد: از خود آقای نوبخت بپرسید. این رقم  پیش بینی است و بر مبنای بودجه تنظیم ما در مجلس بوده است.

 روحانی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: ارجاع اعتراضات اخیر در ایران به شورای امنیت از سوی آمریکا شکست مفتضحانه‌ای برای آمریکا بود. کشورها به جای آنکه حرف‌های آنان را گوش دهند در مورد برجام صحبت کردند؛ هیچ وقت کاخ سفید مجبور نمی‌شد به سفرا ناهار بدهد. در انتخابات‌ برخی کشورها سابقه داشت که چلوکباب می‌دادند اما در کاخ سفید اولین بار است که رئیس جمهور چلوکباب می‌دهد که بتواند در شورای امنیت رای بیاورد!

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در باره فضای مجازی هم اظهارات جالبی داشت. وی گفت: فضای مجازی عمدتا خودمان درست می‌کنیم نسل جوان ما و همه معتقد به انقلاب و هویت اسلامی و ایرانی هستند. باید با همه توان به این فضا بیایند؛ اگر با همه توان به این فضا بیاییم برایمان تبدیل به فرصت می‌شود.

روحانی با لبخند گفت دیگر آن دوره‌ای که بگوییم این را ببندیم و آن را فیلتر کنیم آن یکی را از پشت بام پایین بیاندازیم گذشته است.البته مقصود من دیش است نه آدم!

از وعده چلوکبابی ترامپ برای گرفتن رای تا واکنش روحانی به یک سوال ارزی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار