افزایش قیمت نفت/ کاهش یک درصدی بهای طلا

تقویت ارزش سهام بازار بورس نیویورک و کاهش ذخایر نفتی آمریکا باعث صعود قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال تقویت اندک ارزش سهام بازار بورس نیویورک (وال استریت) و همچنین کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. این در حالی است که بنابر اعلام کارشناسان، افزایش سطح تولید آمریکا و احتمال کاهش تقاضای فصلی ممکن است به زودی بر بهای نفت اثر منفی بگذارد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 58 سنت افزایش (معادل 0.9 درصد) به 67 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 65 سنت افزایش (معادل 1 درصد)، 64 دلار و 4 سنت در هر بشکه معامله شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارزش سهام بازار بورس نیویورک پس از آنکه در چند روز گذشته شاهد سقوط بی سابقه ای بود، امروز اندکی تقویت شد. همچنین گزارش مؤسسه نفت آمریکا درباره اینکه ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 2 فوریه با 1.1 میلیون بشکه کاهش به 418.4 میلیون بشکه در روز رسیده است، بر تقویت بهای نفت اثرگذار بوده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه نیز از اوایل سال گذشته میلادی در تلاش هستند روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را از سطح تولید خود بکاهند. توافق آنها تا پایان سال 2018 معتبر است.

این در حالی است که کارشناسان هشدار داده اند که به دنبال کاهش تقاضای فصلی و مشکلات بازار های مالی ممکن است بهای نفت با خطر کاهش روبرو شود. افزایش فعالیت های حفاری آمریکا هم که از اواسط سال 2016 با افزایش همراه بوده و هم اکنون به روزانه 10 میلیون بشکه رسیده از دیگر عوامل نگرانی کارشناسان است.

به دنبال انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخ بهره در آمریکا، بهای طلا با حدود یک درصد کاهش همراه بود و به پایین ترین سطح در دو و نیم هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با 1 درصد کاهش به 1326.51 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار