گزارش/

فاز جدید رویارویی آمریکا با حزب‌الله با درگیر کردن کشورهای آمریکای جنوبی

آمریکا و آرژانتین با تشکیل یک ائتلاف به دنبال انجام اقداماتی علیه حزب‌الله لبنان هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در نشست خبری با همتای آرژانتینی خود در بوینوس آیرس با متهم کردن حزب الله لبنان به فعالیت‌های مالی غیر مجاز، اظهار کرد: آمریکا و آرژانتین به منظور جلوگیری از فعالیت شبکه تامین مالی این حزب در آمریکای لاتین با هم همکاری‌ می‌کنند.


وی مدعی شد گروه‌هایی به صورت سازمان یافته اقداماتی از جمله قاچاق مواد مخدر، انسان، کالا و همچنین به وسیله پولشویی کسب درآمد کرده و با کمک‌های مالی به حزب الله از فعالیت‌های سیاسی و نظامی آن حمایت می کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات بی‌پایه و اساس خود، بیان کرد: ما درباره نحوه مقابله کل منطقه‌ آمریکای لاتین با این گروه صحبت کردیم و بایستی در رابطه با همه گروه‌های سازمان یافته که از حزب الله حمایت می کنند به طور مشترک مبارزه کنیم، چرا که شواهدی از تامین مالی این حزب توسط این گروه‌ها به چشم می خورد که بر سر این موضوع توافقاتی حاصل شده تا به صورت مشترک مبارزه کنیم و این مشکل را از میان برداریم.

خورخه فایوری وزیر امور خارجه آرژانتین نیز در این نشست صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا تأیید کرد و گفت: آمریکای لاتین سرزمین صلح است و نباید به گروه هایی مانند حزب الله اجازه دهیم صلح این منطقه را به مخاطره بیندازد.

وی افزود: نه تنها در زمینه موضوعات دوجانبه، بلکه در زمینه تبادل اطلاعات پیرامون فعالیت گروه‌هایی که از جرایم بین المللی برای تامین منافع خود سوء استفاده می کنند، از جمله فعالیت های حزب الله لبنان باید همکاری نزدیکی داشته باشیم.

ائتلاف آمریکا و آرژانتین، فاز جدید دخالت‌های ترامپ در خاورمیانه

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ائتلاف آمریکا و آرژانتین علیه حزب الله لبنان، گفت: نقش تأثیرگذار حزب الله در سرکوب گروه‌های تروریستی در سوریه و مقابله با نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه موجب شد تا آمریکا و برخی از کشورهای غربی و آمریکای لاتین در صدد بازتعریف یک سیاست جدید برای انزوای حزب‌الله تلاش کنند.

ائتلاف آمریکا – آرژانتین، فاز جدید دخالت‌های ترامپ در خاورمیانه/ ائتلاف آمریکا – آرژانتین، نتیجه شکست‌های پی در پی کاخ سفید در غرب آسیا
وی با بیان اینکه شکست‌های نظامی تروریست‌ها در سوریه موجب شد تا آمریکا نتواند به اهداف خود در منطقه دست پیدا کند، تصریح کرد: ایالات متحده و هم پیمانانش در تلاشند تا محور مقاومت را از صحنه عملیاتی خارج کنند، به همین دلیل یکسری جریان سازی‌هایی را از مدت‌ها پیش از طرف آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی علیه حزب الله آغاز کرده‌اند.

هانی‌زاده ائتلاف آمریکا و آرژانتین را فاز جدید برنامه‌های ترامپ برای دخالت در خاورمیانه خواند و افزود: آمریکایی‌ها در تلاشند تا با تصویب یک قطعنامه علیه حزب‌الله در شورای امنیت، این سازمان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده و با ایجاد یک ائتلاف جهانی، حزب‌الله را مورد حمله نظامی و سیاسی قرار دهند.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: اقدامات دولت آرژانتین در چارچوب سیاست‌های آمریکا و لابی صهیونیستی برای به انزوا کشیدن حزب‌الله است.

وی ادامه داد: از آنجا که لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی است، این جریان سازی‌ها به منظور جلوگیری از موفقیت حزب‌الله در انتخابات پیش رو و همچنین ضربه زدن به جایگاه آن صورت می‌گیرد.

هانی‌زاده با بیان اینکه تعداد زیادی از لبنانی‌ها در آرژانتین زندگی می‌کنند، اظهار کرد: مقامات دولتی این کشور مدعی هستند که برخی از مهاجران لبنانی با حزب‌الله در تماس هستند و به این بهانه قصد دارند تا این افراد را از آرژانتین اخراج کنند.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: ائتلاف آمریکا و آرژانتین با هدف تضعیف حزب‌الله و محور مقاومت شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: آمریکا تلاش می‌کند تا با جریان سازی علیه لبنانی‌ها مخصوصأ شیعیان، این افراد را از کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین و حتی خود آمریکا اخراج کند.

هانی‌زاده با اشاره به همکاری عربستان و آمریکا برای مقابله با محور مقاومت، بیان کرد: سعودی‌ها همواره تلاش می‌کنند تا با نفوذ در اتحادیه عرب، حزب‌الله را یک سازمان تروریستی تلقی کنند.

وی خاطرنشان کرد: سعودی‌ها با پرداخت ده‌ها میلیارد دلار به کشورهای عربی سعی کردند یک جبهه عبری - عربی را علیه ایران و محور مقاومت سازماندهی کنند که با شکست مواجه شدند.

ائتلاف آمریکا – آرژانتینی، نتیجه شکست‌های سیاسی آمریکا

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ائتلاف واشنگتن و بوینوس آیرس برای مقابله با حزب الله، گفت: ایالات متحده آمریکا از دیرباز در چارچوب حمایتی که از رژیم صهیونسیتی داشته است، هر اقدامی را برای اعمال فشار بر جبهه مقاومت اسلامی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک انجام داده است.

ائتلاف آمریکا – آرژانتین، فاز جدید دخالت‌های ترامپ در خاورمیانه/ ائتلاف آمریکا – آرژانتین، نتیجه شکست‌های پی در پی کاخ سفید در غرب آسیا

وی به نقش پر رنگ رژیم صهیونسیتی در ایجاد ائتلاف علیه حزب‌الله اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در بوینوس آیرس از یک لابی قدرتنمند برخوردار است که دولت آرژانتین توان مقابله با آن را نداشته و همین امر سبب شده که در برخی موارد حتی از خواسته‌های این رژیم پیروی کرده یا مجبور به سکوت شده است.

عابدینی ادامه داد: علی‌رغم اینکه بارها مشخص شد که لابی صهیونیست‌ها در آرژانتین همواره روندی مبتنی بر دروغ و شانتاژ رسانه‌ای را طی می‌کند اما باز مقامات بوینوس آیرس و واشنگتن از از آن حمایت می‌کنند.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: در حال حاضر صهیونیست‌ها بیش از هر دوره دیگری در کاخ سفید نیرو دارند و به صورت مشخص مسؤلیت هماهنگی‌ها بین این رژیم و هیات حاکمه کاخ سفید را «جرد کشنر» داماد ترامپ انجام می دهد.

وی با اشاره به اتهام زنی آمریکا به حزب‌الله، تصریح کرد: ادعای کاخ سفید در خصوص فعالیت‌های مالی غیرمجاز حزب‌الله در آمریکای لاتین دروغ محض است.

عابدینی ادامه داد: مقاومت اسلامی به ویژه حزب‌الله بارها اعلام کرده است که نه تنها در آمریکای لاتین بلکه در سایر کشورها هیچ گونه فعالیت اقتصادی انجام نمی‌دهد چه برسد به اینکه بخواهد در حوزه پولشویی فعالیت کند.

کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: حوزه نفوذ و عملیاتی حزب‌الله دفاع مشروع از خاک لبنان است و همواره به عنوان یک نیروی مردمی در مقابل رژیم صهیونیستی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه ائتلاف آمریکا و آرژانتین نتیجه شکست‌های پی در پی سیاسی، امنیتی و حتی دیپلماتیک آمریکا در خاورمیانه است، افزود: ترامپ با این اقدامات می‌خواهد به نوعی این شکست‌ها را جبران کند.

عابدینی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال انتقام جویی از جبهه مقاومت اسلامی است، تصریح کرد: این ائتلاف هیچ مبنای حقوقی ندارد و یک عمل خلاف عرف بین الملل و محکوم به شکست است.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: از آنجا که حزب‌الله در منطقه آمریکای لاتین هیچ فعالیتی انجام نداده است این احتمال وجود دارد که آمریکا با توجه به سیاست‌های خود چند فرد بی‌گناه را مورد فشار قرار داده و پول آنها را بلوکه کند، اما در هر حال این‌ مسائل هیچ ضربه‌ای به مقاومت اسلامی وارد نمی‌کند.

گفتنی است، آرژانتین جمعیت بزرگی از مهاجران لبنانی را در خود جای داده است و مقامات آمریکا بر این گمان هستند که گروه‌های سازمان یافته‌ای در کمک مالی به گروه حزب‌الله دست دارند و همین امر سبب شده تا بار دیگر ترامپ نشان دهد از هیچ عملی برای مقابله با جبهه اسلامی دریغ نمی‌کند.

ائتلاف آمریکا و آرژانتین برای مقابله با حزب‌الله فارغ از هر نتیجه‌ای که داشته باشد یک موضوع را به خوبی روشن می‌کند و آن هم پذیرفتن شکست آمریکا در خاورمیانه است. چرا که کاخ سفید با ناکامی در رسیدن به اهداف خود در غرب آسیا، حالا نقشه‌های خود برای آینده خاورمیانه را در قاره‌های دیگر دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
انشالله نابودی السعود واسرائیل .مرگ بر امریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکا وترامپ خائن است
آخرین اخبار