رضایی کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پولی برای خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس نداریم/با پایان یافتن مجوز دو ساله قراردادهای خرید هواپیما لغو می‌شود


رئیس کمیسیون عمران گفت: بر اساس اعلام شرکت بوئینگ و ایرباس ایران باید 15درصد فاینانس خرید هواپیما‌ها را بپردازد که این پول اکنون وجود ندارد.


پولی برای خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس نداریم/ دولت 15 درصد فاینانس را در بودجه نیاورده است/ با پایان یافتن مجوز دو ساله قراردادهای خرید هواپیما لغو می‌شودمحمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه پولی برای خرید هواپیماهای بوئینگ و ایرباس نداریم گفت: ابتدا قرار بود این هواپیماها از طریق فاینانس به کشور وارد شود که اکنون شرکت ایرباس و بوئینگ اعلام کرده ایران باید 15 درصد فاینانس را بپردازد.

وی ادامه داد: این 15 درصد برای خرید هواپیماها در بودجه سال 97 از سوی دولت پیش بینی نشده و تنها 15 درصد برای فاینانس شبکه ریلی و برداشت از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم جهرم تاکید کرد: دیگر نمی‌توان مابقی هواپیماها اعلامی از سوی دولت را به کشور وارد کرد و با پایان یافتن فرصت دو ساله مجوز خرید دیگر این قراردادها لغو می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران اظهار کرد: اگر بخواهیم طبق روال 15 درصد فاینانس خرید هواپیماها را بپردازیم باید منابع آن در بودجه مشخص شود تا از صندوق توسعه ملی برداشت شود که متاسفانه دولت به این موضوع توجهی نکرده است.

رضایی کوچی با بیان اینکه پیش از این رئیس جمهور اعلام کرده بود که وزیر راه می‌خواهد بدون پول، هواپیما به کشور وارد کند بیان کرد: شاید اولویت‌هایشان دیگر پرواز و هواپیما نیست، زیرا هیچ گونه اشاره‌ای به پرداخت 15 درصد فاینانس خرید هواپیماها در بودجه 97 نشده است.

انتهای پیام/

دولت 15 درصد فاینانس را در بودجه نیاورده است

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
مگه قرار نبود از محل 160 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در خارج خریداری شوند
Poland
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
مگه قرار نبود که شرکتهای هوایی خودشون هزینه خرید هواپیما را پرداخت کنن!!!؟؟؟؟؟
آخرین اخبار