راهکاری طبیعی برای ترمیم مفصل زانو

یک جراح زانو گفت: ترکیبی از سویا و گیاه آووکادو در درمان و ترمیم غضروف مفصلی و بیماری آرتروز موثر است.

یاسر نژادی جراح زانو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بیماری آرتروز و روش‌های درمان از بين رفتن غضروف مفصلی اظهار کرد: بهتر است قبل از شروع بيماری آرتروز، از آن پيشگيری كرد چرا كه آرتروز در مراحل اوليه قابل درمان است.

نژادی با اشاره به اینکه با تغییر سبک زندگی می‌توان از شیوع بیماری آرتروز جلوگیری کرد، اظهار داشت: تغییر سبک زندگی (life style) در پیشرفت درمان آرتروز موثر است؛ ورزش کردن، نحوه نشستن روی زمین، استفاده نکردن از پله، کاهش وزن و کنترل تغذیه بهترین روش برای درمان این بیماری است.

این جراح زانو با تاکید به اینکه بهترین ورزش برای درمان آرتروز، ورزش شنا است، عنوان کرد: حرکت پرتاپی، حرکت نرمشی و حرکت کردن در آب از جمله حرکاتی است که فشاری بر مفاصل وارد نمی‌کند و می‌توان در آب انجام داد.

وی با بیان اینکه افرادی که دچار نرمی مفصلی هستند، نسبت به دیگران نیاز به مراقبت بیشتری دارند، گفت: زمانی از فشار بر مفاصل بیماری که مبتلا به نرمی مفصل است، کاسته می‌شود که با یک رژیم غذایی مناسب از وزن خود بکاهند.

این متخصص ارتوپد با تاکید به اینکه با توجه به پیشرفت بیماری باید درمان را شروع کرد: سرعت پیشرفت بیماری زمان درمان آرتروز را مشخص می‌کند قبل از پیشرفت بیماری سعی بر این است که در کنار تشدید بیماری، مراحل پیشگیری نیز انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ترمیم غضروف مفصل زانو سخت است، از دستگاه لیزر پر قدرت برای درمان بیمارانی که نیاز به ترمیم غضروف دارند استفاده می‌شود.

نژادی با اشاره به اینکه مصرف ترکیبی از سویا و آووکادو در ترمیم غضروف مفصل بسیار موثر است، افزود: مواد آنتی اکسیدان، ماهی، روغن زیتون، سنجد و ویتامین C در روند بهبود بیماری بسیار تاثیر گذار است.

جراح زانو با بیان اینکه بیماری آرتروز در جوانان شیوع بالایی دارد، گفت: به دلیل تغذیه ناسالم، کم تحرکی و اضافه وزن  این بیماری  بیشتر در بین جوانان به خصوص خانم ها دیده می‌شود.

وی در خصوص اینکه با کاهش وزن و ورزشِ تقویت کننده زانو، می‌توان به بهبودی بیماری آرتروز کمک کرد، بیان کرد: با یک رژیم غذایی مناسب که به کاهش وزن می‌انجامد، می‌توان از روند تشدید بیماری جلوگیری کرد.

عمل تعویض مفصل فقط در افراد بالای 55 سال 

این متخصص زانو با اشاره به اینکه در صورت پیشرفت بیماری آرتروز، باید مفصل فرد بیمار تعویض شود، گفت: اگر بیماری فرد به مرحله پیشرفته برسد، باید عمل جراحی روی زانو انجام داد البته این عمل جراحی فقط در افراد بالای 55 سال انجام می‌شود.

نژادی با اشاره به اینکه عوامل زیادی می‌تواند در کم کردن درد بيماري آرتروز تاثیر گذار باشد یادآور شد: در بیمارانی که علائم و درد آن‌ها با روش‌های فیزیکی، تمرین درمانی و داروهای ضد درد و التهاب خوراکی و موضعی بهبود نیافته، تزریق اوزون و پی آر پی می‌توانند مفید باشد، اما این مواد فقط به عنوان مسکن قوی استفاده می شوند و در ترمیم نقشی ندارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه داروزایی
۰۱:۰۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
پارسال تازه زانوهام شروع کرد ب درد رفتم دکتر گفت ساییدگی داری ۲۵ سال سن دارم الان دردشون خیلی اذیتم میکنن ایا راه چاره درمانی دهرن زانوهام یان
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۰۳ ۰۴ دی ۱۳۹۸
وقت به خیر پسر 22 ساله ام 4ساله دچار نرمی کشکک هردو زانو شده ام آیا درمان قطعی داره اگه داره چیه
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۱:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
دختری۲۲ساله هستم نجات غریق،۲ماه پیش در اثر شنای قورباغه زانوی راستم دچار کشیدگی رباط شد و دو هفته بعد در اثر انداختن وزن شدید روی زانوی چپ آن هم شروع به درد شدید کرد،به دکتر و فیزیوتراپی مراجعه کردم گفتن چیز مهمی نیست اما الان زانوی چپم درد مفاصل شدیدی دارد و هر دو زانویم خرخر وتق تق شدیدی دارند و زانوها ثبات ندارن و تکان میخورند،لطفا قرص غضروف ساز قوی پیشنهاد کنید تا کاملا درمان شوم.
آخرین اخبار