مدیر کل فرودگاه های استان کردستان :

افزایش پروازهای فرودگاه سنندج از اولویت های این فرودگاه است

مدیر کل فرودگاه های استان کردستان گفت: افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج مطالبه اصلی مردم و از اولويت های اين فرودگاه است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سیف زاده مدیر کل فرودگاه‌های استان کردستان در نشست مطبوعاتی مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان با موضوع صنعت هوانوردی و زیر ساخت‌های فرودگاهی، گفت: فرودگاه سنندج، فرودگاه استخوان دار و قابل اعتمادی است و از لحاظ تجهیزات بسیار به روز است.

وی افزود: به دلیل شرایط توپوگرافی که منطقه کردستان دارد نیاز بوده که تمام تجهیزات ما به روز باشد و به همین سبب ما تمام کار‌های لازم را در این رابطه انجام دادیم.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کردستان با اشاره به اینکه نیاز به سیستم جدیدی در فرودگاه سنندج نداریم، بیان کرد: افزایش تعداد پرواز‌ها و برقراری پرواز ربطی به زیرساخت‌های پرواز ندارد و برقراری پرواز‌ها مربوط به سازمان هوایی کشوری است، ولی با توجه به اینکه این مهم جزو مطالبات مردمی است به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور قرار دارد.

سیف زاده اظهار داشت: هر شرکتی که تمایل داشته باشد می‌تواند اقدام به برقراری پرواز کند و ما مشکلی در این رابطه نداریم.

وی  تصریح کرد: درفرودگاه سنندج به دلیل شرایط جغرافیایی فرود هواپیما‌های پهن پیکر مشکل است.

سیف زاده ادامه داد: کار مشکلی است که یک هواپیمای ۳٠٠ نفره در این فرودگاه بنشیند و بهتر این است که ۳ هواپیمای ۱٠٠ نفره در فرودگاه بنشیند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کردستان در رابطه با انتقال پرواز سلیمانیه از سنندج به تهران، بیان کرد: پرواز‌های سلیمانیه حدود ۵٠ تا ٦٠ نفر مسافر داشت و بیشتر آن‌ها به دلیل مباحث پزشکی به سمت تهران حرکت می‌کردند.

سیف زاده خاطر نشان ساخت: در طول هفته ۱۲ پرواز رفت و برگشت داریم که عمده پرواز‌ها به سمت تهران صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با ساخت فرودگاه سقز، بیان کرد:کار‌های لازم در این فرودگاه در حال انجام است و حدود ۱۵٠٠ متر از آن اسفالت شده و پروژه در دست راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/د م.


فرودگاه سنندج، فرودگاه  قابل اعتمادی است

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.