ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار تن غلات در کوهدشت

مدیرعامل شرکت غله لرستان گفت: ظرفیت سیلویی و انبار نگهداری گندم استاندارد در لرستان در مجموع ۸۰۰ هزار تن است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت بیرانوند در حاشیه افتتاح فاز نخست سیلوی ۳۰ هزارتنی شهرستان کوهدشت گفت: ظرفیت سیلویی و انبار نگهداری گندم استاندارد در استان لرستان در مجموع ۸۰۰ هزار تن است که در سال‌های پرآب بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان لرستان خریداری می‌شود؛ در حال حاضر ظرفیت غلات استان مناسب است و استان لرستان، انبار غله استان‌های مجاور است.

وی با اشاره به افتتاح سیلوی ۱۰ هزار تنی فلزی بیان کرد: شهرستان کوهدشت در مجموع ظرفیت ۱۰۰ هزار تن ذخیره‌سازی غلات را دارد و با اجرای طرح توسعه سیلو شهرستان کوهدشت در ذخیره‌سازی گندم مستقل شده و می‌تواند بر اساس تولید حجم ذخیره‌سازی هم داشته باشد.

مدیرعامل شرکت غله لرستان گفت: میانگین قیمت خریداری شده گندم در سال ۹۶ از کشاورزان لرستان ۱۳۰۰ تومان بوده و این مقدار بر اساس میزان افت متغیر است و کلیه وجوه کشاورزان استان در سال جاری پرداخت شده است؛ در حدود ۷۳ درصد ظرفیت‌های ذخیره‌سازی استان متعلق به بخش خصوصی و مابقی آن دولتی است.

بیرانوند با بیان این‌که اعتبار افتتاح سیلوی گندم در شهرستان کوهدشت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، افزود: یکی از الزامات کارخانجات آرد وجود یک مکان مناسب برای نگهداری گندم است و در غیر این‌صورت زمینه آلودگی گندم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/د

شهرستان کوهدشت ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار تن غلات را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار