مردم نگران افزایش قیمت میوه شب عید نباشند

رئیس سازمان تعاوتی روستائی قزوین گفت: میوه شب عید با بهترین کیفیت و قیمت از تولید کنندگان تهیه شده است و مردم نگران افزایش قیمت و کمبود آن نباشند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمود محمودی در نشست خبری بدون اشاره به میزان میوه شب عید گفت: سیب و پرتقال به میزان لازم خریداری شده است و با قیمتی مناسب و به صورت مستقیم عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیب مورد نیاز شب عید در سردخانه‌های استان ذخیره شده است گفت: ۴۰ درصد از بار میوه پرتقال به استان حمل شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی با اعلام این خبر که در آینده‌ای نزدیک سه بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در استان راه‌اندازی خواهد شد گفت: اولین بازارچه در مرکز قزوین با وسعت ۳۰ هزار متر مربع، دومین بازارچه در مجموعه یک هکتاری واقع در اقبالیه و سومین بازارچه در تاکستان با وسعت هشت هزار متر مربع خواهد بود.

وی افزود: در این بازارچه‌ها تولیدکنندگان و اتحادیه‌های کشاورزی مستقر خواهند شد و هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها حذف دلالان و تشویق تولیدکنندگان است.

محمودی رئیس سازمان تعاونی روستایی استان با بیان اینکه این سازمان در زمینه اشتغال زایی تسهیلات ارزان قیمت ارائه می‌دهد گفت: ۲۹ طرح روستایی در قالب تعاونی‌های کشاورزی و تولید با اعتباری بالغ بر ۶۸۸ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی افزود: دو طرح در زمینه زنجیره تولید با هدف تامین امکانات از تولید تا فروش در تعاونی روستایی روستای بَشَر بخش کوهین و تعاونی روستایی دانش روستای داغلان است.

محمودی اضافه کرد: در هر طرح ۵ تا ۴۰ شغل ایجاده شده است که ۵۰۰ خانوار در قالب این طرح‌ها تحت پوشش قرار گرفته اند.

رئیس سازمان تعاونی روستایی استان گفت: این طرح با هدف تثبیت جمعیت روستائی و بازگشت و مهاجرت معکوس از شهر به روستا اجرا شده است.

محمودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه استان قزوین در زمینه تولید کشمش از استان‌های مطرح کشور است گفت: اولین صندوق کشمش با ۱۸ هزار عضو با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در تاکستان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این صندوق با هدف تسهیل تولید کشمش و نیز خریداری آن از باغداران راه‌اندازی شده و هیئت مدیره آن هم مشخص شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در تمام شهرستان‌ها نظام صنفی کشاورزی فعال است افزود: این نهاد صنفی در حدود ۷ سال است که در کشور راه‌ندازی شده و به عنوان تشکلی قوی و مردمی می‌تواند در تحقق مردم سالاری در بخش کشاورزی نظام را تقویت کند.

محمودی گفت: در نظام صنفی کشاورزی استان قزوین تاکنون ۶۵۵ نفر عضو شده اند و به همین تعداد نیز پروانه فعالیت صادر شده است.

انتهای پیام/

نشست خبری رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.