همایش سبک زندگی فاطمی در قزوین

چهارمین همایش سبک زندگی فاطمی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام نظری معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این همایش گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه که افراد در معرض آسیب‌های اعتقادی قرار دارند معرفی الگویی با ویژگی‌های اسلامی برای خنثی سازی این آسیب‌ها ضروری است.

 حجت الاسلام نظری افزود: از آنجاکه حضرت فاطمه (س) الگویی کامل برای بشریت است توجه به سیره و زندگی آن حضرت نشان دهنده راه مستقیم به انسان‎ها است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های آن حضرت، همسرداری و حضور فعال در عرصه سیاسی و اجتماعی در دفاع از ولایت بود که زنان امروز هم می‌توانند با توجه به انکه بعد از پیروزی انقلاب شرایط حضور زنان در جامعه فراهم شد از حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام صمدی سخنران این مراسم هم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم حضرت زهرا (س) توجه به عواطف انسانی است گفت: اسلام دین عاطفه است و این عاطفه انسانی آنقدر اهمیت دارد که آن بانوی بزرگوار در ماجرای بیماری فرزندانش که سه روز، روزه نذر کرده بودند؛ در شب اول افطار خود و فرزندان رو به مسکینی، در شب دوم به یتیم و در شب سوم به اسیری دادند که در جنگ با مسلمانان اسیر شده بود.

وی افزود: فاطمه (س) مصداق کامل عواف انسانی است و ما باید با الگوگیری از ایشان عاطفه انسانی را در روابط خود با خانواده بین همسران و فرزندان و در جامعه در روابط بین افراد پیاده سازی کنیم.

انتهای پیام/

برگزاری چهارمین همایش سبک زندگی فاطمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.