خاموشی چاه‌ها در ابرکوه ادامه دارد

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه گفت:در سال آینده چاه‌های کشاورزی شهرستان ابرکوه دو ماه خاموش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ غیب اللهی رییس جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: بر این باور هستیم که وجود کشاورزی در گروی وجود آب است و در همین راستا جهادکشاورزی بیشترین کلاس‌های ترویجی را با محوریت آب و مدیریت مصرف آن برگزار کرده است تا کشاورزان خود به این نتیجه برسند که آب، جایگزینی ندارد و باید از همین مقدار موجود به بهترین شکل استفاده شود.

وی با اشاره به خاموشی چاه‌های کشاورزی، خاطرنشان کرد: ما موفق شدیم کشاورزان را توجیه کنیم که باغ‌ها در زمستان به آبیاری زیادی احتیاج ندارد و فقط یک مرحله آبیاری برای آن‌ها کافی است، اما در رابطه با محصولات استراتژیکی همچون گندم با مشکلاتی مواجه شده‌ایم که امیدواریم با راهکار‌های کارشناسی، این مسئله نیز برطرف شود.

غیب‌اللهی از خاموشی دو ماهه چاه‌های کشاورزی در سال آینده خبر داد و افزود: در سال آینده مدت زمان خاموشی چاه‌های کشاورزی شهرستان به دو ماه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های دقیق و علمی مدت خاموشی به دو دوره تقسیم شده که دور اول آن از ۳ آذر تا ۴ دی‌ماه و دور دوم از ۲۰ دی تا ۱۹ بهمن‌ماه خواهد بود.

انتهای پیام/ ا

خاموشی دوماهه چاه های کشاورزی در سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار