استاندار آذربایجان غربی؛

برنامه‌های خوبی برای جبران عقب ماندگی‌های استان در دست اجرا است

استاندار آذربایجان غربی گفت:برنامه‌های خوبی برای جبران عقب ماندگی‌های استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاح گازرسانی به ۵ روستای سردشت با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای جبران عقب ماندگی‌های استان در دست اجرا است، گفت: یکی از برنامه‌ها انجام پروژه‌های گازرسانی به روستا‌ها است که اگر مشکلی از نظر برنامه و بودجه پیش نیاید تا دو سال آینده استان با ۸۳ درصد برخورداری از شاخص متوسط کشوری بالاتر می‌رود.

وی با اشاره به علل عقب ماندگی استان، گفت: وجود مسائل خاص در اوایل انقلاب و همچنین دیدگاه‌ها وتبعیض‌های که بین شهرستان‌ها وجود داشت از دلایل عقب ماندگی استان بود.

وی گفت: در ادامه دولت تدبیر و امید در نظر داریم شهرستان‌هایی که از لحاظ عمرانی و آبادانی عقب هستند به آن‌ها رسیدگی تا عدالت بیشتری در بین شهرستان‌ها رعایت شودو جبران عقب ماندگی گردد.

مقام عالی استان با بیان اینکه استان در بحث بهداشت و درمان در سطح پایینی بود، افزود: با برنامه‌ها و اقدامات خوبی که در دولت تدبیر و امید انجام می‌گیرد انتظار می‌رود ظرف دو سال آینده از متوسط کشوری بالاتر برویم.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به ویژه سردشت می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود، گفت: سردشت زمینه‌های خوبی برای گردشگری دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی از برنامه دولت برای ساماندهی معابر موقت مرزی خبر داد و گفت: برنامه دولت دایر شدن بازارچه‌های رسمی به جای معابر کولبری است که در این شرایط به کولبران کارت‌های ویژه الکترونیکی داده و از تخفیفات گمرگی برخوردار می‌شوند که با این کار شان انسانی و ایرانی که با کولبری زیر سوال می‌رفت حفظ می‌شود.
 

سردشت بار گران استان نیست


فرماندار سردشت هم در این مراسم با بیان اینکه نگاه دولت به شهرستان، توسعه محور و محرک محور است، گفت: در این مدت طرح‌های خوبی در سطح شهرستان اجرا شده، اما همچنان بیکاری، مشکل جاده‌های مواصلاتی، مدارس استاندارد، پراکندگی جمعیت، بالا بودن هزینه‌های تمام شده از مشکلات شهرستان هستند.

نژاد جهانی بر اهمیت توجه به شهرستان تاکید و گفت: سردشت بار گران استان نیست بلکه به جهت بازارچه مرزی کیله، وجود ۸۰ هزار هکتار جنگل، رودخانه دائمی زاب، محیطی مساعد برای احداث باغات خاص، پتانسیلی مناسب برای ثروت آفرینی استان است.

شهرستان سردشت فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: شهرستان سردشت یک استان کوچک است که برای تمام استان در جذب سرمایه و صادرات گاز از مرز کیله به اقلیم کردستان عراق یک ظرفیت مناسب به شمار می‌رود.

رسول خضری، مقاوم سازی مدارس شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر را خواستار شد و همچنین بر تربیت نیروی انسانی کارآمد در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.
 
کاهش بیکاری با اجرای طرح‌های دولتی، پیگیر شدن احداث جاده سردشت به بوکان، برنامه ریزی برای رسیدن منافع صارداتی سوخت استان به مرزنشینان، و پیگیری برای شهر شدن نلاس، از دیگر مسائل مطرح شده توسط استاندار در این مراسم بود.

گفتنی است طرح گاز رسانی به روستا‌های (نلاس، بزیله، مهمانسرای بزیله، شینوه و بیشاسب سفلی) که امروز با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد که بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این طرح بخشی از پروژه گاز رسانی به شهرمیرآباد و ۷ روستای مسیر آن است که با اعتبار اولیه ۴۸۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ شروع شد و هم اکنون در حال پیشروی است.

علاوه بر این در دهه فجر امسال پروژه گاز رسانی به محور باغی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح و پروژه گازرسانی به ۷ روستای محور بیوران با اعتبار ۸۱ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

تا کنون ۱۳ روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند و عملیات گازرسانی به ۲۳ روستای دیگر در حال اجراست.
 
انتهای پیام/ن.م
برچسب ها: دهه فجر ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.