تدوین طرح جامع جذب گردشگر ورزشی در شهرضا

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرضا گفت: تدوین طرح جامع جذب گردشگر ورزشی در شهرضا با محوریت روستای امین‌آباد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،    مجتبی صحفی با بیان این‌که دامنه آموزشی و پرورشی هیأت ورزش همگانی اقشار مختلف جامعه را در سنین و طبقات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دربر می‌گیرد، اظهار کرد: برهمین اساس تعداد 24 کمیته در ذیل ساختار هیأت ورزش همگانی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ترویج اصل ورزش و لزوم گرایش به این امر مهم از سنین خردسالی به عنوان یک مأموریت اساسی در دستور کار این هیأت قرار دارد و با وجود همکاری و تعامل حداقلی اداره آموزش و پرورش با این هیأت حداکثر تلاش برای تحکیم ضرورت ورزش در قشر کودک و نوجوان انجام گرفته است.

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرضا با تأکید بر این‌که مجموعه ادارات و ارگان‌های دولتی نقش به‌سزایی در مسیر فرهنگ‌سازی در جهت گرایش اقشار مختلف مردم به ورزش ایفا می‌کنند، گفت: مساجد همواره به عنوان یکی از محورهای نهادینه‌سازی الگوهای مختلف رفتاری در جامعه مطرح هستند و بر همین اساس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با محوریت کانون های مساجد تاکنون همکاری و هم‌افزایی خوبی در جهت تحقق اهداف این هیأت ورزشی داشته است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر اداره بهزیستی بنابر تدوین طرح جامع تحکیم ورزش در سنین خردسالی که در حقیقت برگرفته از الگوی مدیریت ورزشی در کشور چین است همواره در مسیر همکاری اقدام کرده است.

صحفی با اشاره به تدوین طرح جامع جذب گردشگر ورزشی در شهرضا با محوریت روستای امین‌آباد، تأکید کرد: روستای امین‌آباد به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مجاورت مرتفع‌ترین و پست‌ترین نقاط محیطی در سطح منطقه از جذابیت و ظرفیت قابل توجهی در این مسیر برخوردار است.

وی ادامه داد: در همین زمینه نسبت به تدوین یک طرح جامع مبتنی بر بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های این روستا در راستای توسعه صنعت گردشگری ورزشی اقدام شده که با سرمایه‌گذاری بالغ بر 60 میلیارد ریال می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار برای صدها نفر در این حوزه امیدوار بود.

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که تغییرات گسترده سبک زندگی بشر در چند دهه اخیر، اهمیت توجه به اصل ورزش را به منظور جلوگیری از تشدید آسیب‌های ناشی از زندگی ماشینی دو چندان کرده است، بیان داشت: در زمینه ترویج ورزش همگانی باید تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها و واحدهای دولتی و خصوصی به شکل جهادی وارد میدان شوند.

وی اضافه کرد: نکته مهمی که در این خصوص در سطح شهرستان شاهد هستیم عدم وجود تفکر حرفه‌ای در بین بسیاری از رابطان ادارات و ارگان‌ها با هیأت ورزش همگانی است که این موضوع هدف‌گذاری و تلاش برای نهادینه‌سازی این موضوع را با مشکلاتی مواجه کرده است.

صحفی با بیان این‌که رویکرد مدیریتی اداره ورزش و جوانان شهرضا به ترویج ورزش همگانی در سطح جامعه مثبت و سازنده است، عنوان کرد: به لحاظ وجود ظرفیت مستعد نیروی انسانی در بین واحدهای نظامی شهرضا برای ترویج ورزش همگانی، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای تدوین شده که در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

وی افزود: هرم جمعیتی شهرضا در سال‌های آینده به سمت سنین میانسالی و کهنسالی متمرکز می‌شود و به منظور کاهش حداکثری آسیب‌های جسمی و روانی در این دوره سنی باید سیاست‌گذاری‌های دقیقی در حوزه ورزش همگانی انجام شود.

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرضا اذعان داشت: مطابق آمار و اطلاعات موجود در وضعیت کنونی حدود 400 نفر از سالمندان شهرضا به شکل مداوم از برنامه‌های هیأت ورزش همگانی بهره‌مند می‌شوند که این آمار رضایت‌بخشی نیست و به خصوص در سطح جامعه روستایی باید بازنگری اساسی به منظور ترویج این اصل مهم انجام بگیرد.

 وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از جمعیت شهرضا در حوزه واحدهای صنعتی و صنفی مشغول به کار هستند که تاکنون هیچ حرکت مناسبی در این عرصه انجام نگرفته است.

صحفی با اشاره به اینکه نگرش‌ها باید به سمت تبدیل تمامی فضاهای عمومی شهری و روستایی شهرضا به عرصه‌ای برای ترویج امر ورزش همگانی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: به هر حال انجام ورزش در سطح فضاهای عمومی یک عامل مؤثر در مسیر فرهنگ‌سازی به شمار می‌رود و نباید در این راستا به فضاهای محدود و بسته بسنده کرد.

وی با بیان این‌که تشکیل اتاق فکر این هیأت ورزشی در آینده نزدیک اجرایی می‌شود، ابراز داشت: در شاکله این اتاق فکر از نخبگان و سرآمدان تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی بهره‌گیری می‌شود و انتظار می‌رود ثمرات و برکات ناشی از آن در مسیر ترویج ورزش همگانی هویدا شود.

رئیس هیأت ورزش همگانی شهرضا تربیت مربیان حرفه‌ای و کارآزموده در مسیر ترویج ورزش همگانی در شهرضا را یک سیاست موفق دانست و گفت: برهمین اساس تاکنون حدود 200 نفر مربی مجرب از سوی این هیأت دوره‌های آموزشی را طی کرده‌اند که در مسیر ترویج ورزش همگانی از ظرفیت این افراد استفاده لازم شده است.

وی با بیان این‌که اعمال تغییرات ساختاری در حوزه اقتصاد ورزشی به عنوان یک ضرورت مهم در شهرستان مطرح است، بیان داشت: در همین راستا در دو سال اخیر تعداد 20 کارگاه آموزشی با بهره‌مندی از مجرب‌ترین اساتید ورزشی در شهرضا برگزار شده که با ارتقای قابل توجه سطح دانش مربیان و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف ورزشی، زمینه اشتغال‌زایی و درآمدزایی ورزشی را ایجاد کرده است.

صحفی در پایان اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت صاحب نظران در راستای تولید تجهیزات مختلف ورزشی در شهرضا و بازنگری در وضعیت اقتصاد ورزشی شهرستان از دیگر اولویت‌های فراروی این هیأت به شمار می‌رود و طرح هر خانواده یک مربی که به منظور افزایش سهم ورزش در سبد روزانه شهروندان مطرح است به عنوان یک طرح بی‌نظیر در سطح ملی در شهرضا تدوین و اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

طرح هر خانواده یک مربی در شهرضا اجرایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.