خودکفایی ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : از سال ۹۰ تا کنون 17 هزار و 500 خانوار مددجوی کمیته امداد در زمینه طرح های اشتغال پایدار در استان خراسان شمالی خودکفا شدند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عباس اهرابی  مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : از سال ۹۰ تاکنون ۱۷۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت‌شده است که ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد به خودکفایی رسیدند .

وی با بیان اینکه این تسهیلات زمینه راه‌اندازی ۱۹ هزار طرح اشتغال پایدار را در استان به ارمغان داشته است ، افزود : طرح‌های اشتغال‌زایی خانگی و خرد عمده این مشاغل در خراسان شمالی هستند .

اهرابی اظهار کرد :از کل این تسهیلات ۱۳۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد این استان پرداخت‌شده است و این نهاد در این زمینه ۴۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی خود پرداخت کرده است.

وی بیان کرد : این اقدام باعث هزینه کرد صحیح تسهیلات در مسیر تعیین‌شده بوده به‌طوری‌که هم‌اکنون ۹۷ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد پایدار و دارای کمترین ضریب خطا هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : میانگین سقف پرداختی وام‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد خراسان شمالی در سال ۹۶ به ۲۰ میلیون تومان برای هر فرد افزایش‌ یافته است.

اهرابی با اشاره به این که تا پایان سال ۹۶ دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد می‌شود ، گفت : این افراد پس از رسیدن به خودکفایی و استقلال مالی از چرخه حمایتی این نهاد خارج و افراد نیازمند دیگر جایگزین‌ آنها می‌شوند.

وی همچنین در ادامه به برنامه جدید کمیته امداد خراسان شمالی در حمایت از طرح‌های اشتغال با سرمایه بالا خبر داد و افزود : این نهاد برای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی ، امکان پرداخت تسهیلات اشتغال به چند عضو یک خانوار مددجو را فراهم آورده است تا تجمیع وام‌ها امکان اجرای طرح‌های بزرگ را فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین با تأکید بر اینکه این نهاد نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان دارد ، افزود: کمیته امداد خراسان شمالی بااستعداد سنجی و برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای زمینه ورود مددجویان مستعد پذیرش شغل را با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای آنها فراهم می‌کند.

انتهای پیام/آ

پرداخت تسهیلات اشتغال قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.