حواشی اکران فیلمهای سینمایی در روز ششم جشنواره فیلم فجر

برگزاری ششمین روز از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت با حاشیه های زیادی همراه بود.

حواشی اکران فیلمهای سینمایی در روز ششم جشنواره فیلم فجربه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ششمین روز از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد که فیلم های «سرو زیر آب»، «تنگه ابوقریب» و «اتاق تاریک» برای اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت نمایش داده شد.

در ابتدا نوبت به فیلم محمدعلی باشه آهنگر رسید. فیلمی که با استقبال خوبی روبرو نشد و به نوعی انتطارها را از این کارگردان باسابقه خوب برآورده نکرد؛ البته در بخشی از نشست پرسش و پاسخ آن در همین زمینه یعنی عدم کیفیت لازم با حواشی روبرو شد که باشه آهنگر اذعان داشت: فیلمنامه شامل ممیزی های فراوانی شده و چندین سال درگیر این جریان شده تا بالاخره توانسته فیلم را بسازد.

در این نشست باشه آهنگر از ممیزی هایی تعجب برانگیز یک کلمه ای که ماهها او را معطل نگه داشته نیز یاد کرد و در جایی دیگر تهیه کننده این اثر بیان کرد: بودجه «سرو زیر آب» از خیلی از فیلم های حوزه دفاع مقدس که در چند سال اخیر ساخته شده، کمتر است.

در ادامه نوبت به نمایش «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان رسید که با استقبال خوب تماشاگر و نظرات مثبت اهالی رسانه همراه بود. فیلمی که رشادت های عزیزان این مرزو بوم را در جنگ تحمیلی در قالب فیلمنامه ای خوب، فضاسازی مناسب و...بیان می کرد.

نشست پرسش و پاسخ این فیلم نیز با حواشی همراه شد که شامل بحث های بودجه ای تا واکنش بهرام توکلی نسبت به بکار بردن واژه سینمای مستقل از سوی برخی سینماگران بود.

 سومین فیلم «اتاق تاریک» بود که نمایش داده شد و پس از آن نتوانست نظرات مثبت گسترده ای از بین اهالی رسانه را جذب کند.

نشست این فیلم بیشتر از دو فیلم قبلی به حاشیه کشیده شد. روح الله حجازی کارگردان اثر درباره نحوه انتشار برخی نقدهای منتشر شده درباره فیلمش در برخی رسانه ها اعتراض داشت که برخی اهالی رسانه نیز به این امر واکنش نشان دادند و این باعث به حاشیه کشیده شدن نشست شد.

در بخش دیگر، حجازی گفت: متاسفانه رسانه ها قبلا مضمون را نقد می کردند، بعد از مدتی یاد گرفتند تکنیک را هم نقد کنند. در این مراسم ساره بیات بازیگر اصلی زن فیلم حضور نداشت.

ششمین روز از جشنواره فیلم فجر با همه فراز و فرودهایش به پایان رسید تا اهالی رسانه و سینماگران منتظر روز هفتم آن باشند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار