فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

دانشگاه امیر کبیر فرصت مناسب برای بندرعباس است

نخستین مرکز تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا زیر مجموعه دانشکده مهندسی کشتی سازی و صنایع دریایی امیر کبیر در بندرعباس راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به لزوم توسعه فعالیت‌ها در زمینه کشتی سازی و علوم دریا گفت: تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا فرصتی مناسب است برای مطالعات دریایی است.

وی افزود: مرکز وجود یک شعبه دانشگاه امیر کبیر در بندرعباس دارد فرصت خوبی برای دانشجویان است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: متاسفانه سواحل جنوب و مکران توسعه و پیشرفت لازم را نداشته است و باید تلاش کرد که این کمبود هر چه زودتر برطرف شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: هدف از راه اندازی مرکز تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم است.

سید احمد معتمدی افزود: در این دانشگاه‌ها فارغ التحصیلان با تکیه به ایده‌های خود به عنوان یک قطب اقتصادی کوچک عمل می‌کنند.

وی گفت: در این مرکز سیستم کنترل هوشمند ماهواره ای، طراحی و ساخت سامانه اندازی گیری برای موتور‌های دیزل دریایی، طراحی و ساخت ربات بازرسی قنات، طراحی و ساخت موتور دریایی مغناطیسی، طراحی شناور تفریحی، توریستی و خورشیدی اجرا می‌شود.

سید احمد معتمدی افزود: برای توسعه و بازسازی ساختمان این مرکز ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و همچنین یک میلیارد تومان هم برای کسب و کار‌های دریایی اختصاص پیدا کرده است.

مرکز تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا با هزار متر مربع مساحت ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های صنایع دریایی، مکانیک و الکترونیک دارد.

انتهای پیام/ر/پ

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندر عباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.