حضور حدود 7 هزار عضو داعش در افغانستان

معاون دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که پس از شکست گروه تروریستی داعش در سوریه، جنگجویان این گروه در افغانستان حضور دارند که در حال حاضر تعداد شان به حدود 7 هزار نفر می رسد.

حضور حدود 7 هزار عضو داعش در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، والری سمیریکوف، معاون دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که پس از شکست گروه تروریستی داعش در سوریه، جنگجویان این گروه در افغانستان حضور دارند که در حال حاضر تعداد شان به حدود 7 هزار نفر می رسد.

سمیریکوف گفت: در خصوص افزایش تهدیدات از سوی گروه داعش، من می خواهم خاطرنشان سازم که پس ازشکست این گروه، حالا حضور آنها در افغانستان متمرکز شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس ارقامی که من از سوی مشاور امنیتی رییس جمهور افغانستان به دست آورده ام، تعداد افراد گروه تروریستی داعش در افغانستان به حدود 7 هزار نفر می رسد.

به نوشته اسپوتنیک، پیش از این واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفته بود که جنگجویان داعش تلاش دارند تا در شمال افغانستان مستقر شوند که در نتیجه، مناطق جنوبی روسیه و متحدان آن در آسیای مرکزی را تهدید خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار