فرسودگی شبکه توزیع آب چالش اصلی تامین آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد فرسودگی شبکه توزیع آب شهرهای استان را از چالش‌های اصلی پیش روی آبفای استان دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ سیدعلی لدنی‌نژاد در نشست مشترک شورای معاونین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان با مدیر کل حراست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: طی سال‌های اخیر و با وجود خشکسالی و کاهش منابع آبی تلاش مجموعه آب و فاضلاب شهری و روستای استان برای تامین آب شرب شهروندان مضاعف کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد فرسودگی شبکه توزیع آب شهرهای استان را از چالش‌های اصلی پیش روی آبفای استان دانست و گفت: از مجموع 1760 کیلومتر شبکه توزیع آب شهرهای استان بیش از 500 کیلومتر فرسوده است.

لدنی‌نژاد اعتبار مورد نیاز برای اصلاح و مرمت شبکه توزیع‌ آب شهرهای استان را بالغ بر 79 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای تامین این میزان اعتبار عزم جدی مسئولان در سطح کشور و استان لازم است.

وی معارضات محلی را دیگر چالش‌های پیش روی آبفای کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: بخش زیادی از توان مدیران آبفای استان در راه رفع معارضات محلی صرف می‌شود.

وی معارضات بوجود آمده در تنگ کبوتری را از جمله این مسائل عنوان کرد و گفت: برای تامین آب شهروندان مادوانی راهی جز اجرای هرچه سریع تر این پروژه نیست.

لدنی‌‎نژاد با بیان اینکه در کنار اجرای مداوم برنامه های فرهنگی برای ترویج مصرف بهینه آب بین شهروندان، تلاش بی‌وقفه‌ای برا جمع‌آوری و ساماندهی انشعاب‌های غیرمجاز در سطح شهرهای استان شروع شده است، یادآور شد: طی چهار سال اخیر بیش از 16 هزار تخلف انشعاب آب و فاضلاب در سطح شهرهای استان جمع‎آوری شده است.

انتهای پیام/د 

فرسودگی شبکه آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.