پیش‌بینی افزایش ورود مسافر به چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروزی سال ۹۷، ورود مسافر به چهارمحال و بختیاری با ۱۴ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد: احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی، از پیش بینی افزایش۱۴ تا ۲۰ درصدی ورود مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ به استان خبر داد. 

وی با بیان اینکه ورود مسافر به چهارمحال و بختیاری در فروردین امسال هم نسبت به سال گذشته، ۲۴ و سه دهم درصد افزایش داشت افزود: متوسط میانگین کشور در این زمینه، ۱۰ و سه دهم درصد است.

جمشیدی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارش تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ در منطقه، طرح زمستانی راهداران به صورت آماده‌باش تمامی نیروها، تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن ۱۱۴ راهنمای جامع و مناسبی برای مسافران و کاربران جاده است گفت: در این اپلیکیشن اطلاعاتی مانند وضعیت تردد در جاده‌ها، ترافیک، انسداد راه‌ها و مسیر‌های جایگزین، وضعیت هواشناسی، مراکز معاینه فنی، پایانه‌ها و مراکز گردشگری قابل دسترسی است.

جمشیدی افزود: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، پاکسازی محورها، نصب تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، تجهیز و آماده‌سازی راهدارخانه‌ها از جمله اقدامات راهداران در آستانه سال جدید در چهارمحال و بختیاری می‎باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۰ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری در استان مجهز به سیستم GPS است که امکان امدادرسانی آنلاین و سریع در حوادث از طریق پلیس راه را ایجاد می‎کند.

جمشیدی اضافه کرد: چهار تابلو پیام متغیر برای اطلاع‌رسانی نکات ایمنی در جاده‎های استان نصب شده است که سایر اعضای ستاد تسهیلات نوروزی نیز برای اطلاع‌رسانی به مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

گفتنی‌است: در این نشست سایر اعضای ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی مانند پلیس‌راه، اورژانس، هلال احمر، شرکت بخش فرآورده‌های نفتی، بیمه، فرودگاه، اداره‌کل هواشناسی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گزارشی از عملکرد خود در رابطه با خدمات و سفرهای نوروزی را ارائه کردند.

انتهای پیام/غ

سفر نوروزی به چهارمحال و بختیاری افزایش می‎یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.