رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی یاسوج گفت: اعضای خانواده ۷ نفره یاسوجی شب گذشته با گاز منواکسید کربن مسموم شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛ رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: پنج کودک و ۲ بزرگسال از اعضای یک خانواده شب گذشته در یاسوج با گاز منواکسید کربن مسموم شدند.

جلال پوران فرد با بیان اینکه این حادثه دیشب رخ داد افزود: با اعلام این خبر به مرکز پیام 115 مبنی بر ایجاد سرگیجه و تهوع اعضای خانواده بلافاصله اکیپ اورژانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌ مشخص شد اعضاء این خانواده در اتاقی بسته و بدون روزنه برای گرم کردن خود از زغال استفاده کرده و دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده‌اند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: پنج نفر به صورت سرپایی درمان شدند و مادر با کودک یک ساله به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انتقال یافتند.

براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ هشت نفر و سال ۱۳۹۴، ۹ نفر در استان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

علائم گازگرفتگی بستگی به میزان منواکسید کربن موجود در فضای حادثه دارد و در ابتدا علائم به‌صورت خفیف است.

گازگرفتگی به‌صورت گیجی، کرختی مزمن و در واقع علائمی شبیه یک آنفلوانزا خود را نشان می‌دهد که افراد در مواجهه با چنین علائمی، باید به وجود گاز منواکسید کربن در فضا شک کنند.

علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، بیهوشی، تشنج و اغماست.

در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.

انتهای پیام/ش

مسمومیت ۷ نفر با گاز منواکسید کربن در یاسوج

برچسب ها: اورژانس ، گازگرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.