کلنگ‌زنی سد آبریز در کهگیلویه

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس از کلنگ‌زنی سد آبریز در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛ عدل هاشمی پور در جمع خبرنگاران در خصوص عملکردش، اظهار داشت: استان از نظر زیرساخت‌های عمرانی محروم است و بدون شک توسعه راه‌های مواصلاتی موجب رشد استان می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس با اشاره به تعطیلی دو ساله پروژه محور پاتاوه به دهدشت، عنوان کرد: عملیات اجرای این پروژه مجددا فعال شده و تا کنون پیشرفت 70 درصدی داشته است.

هاشمی پور با بیان اینکه عملیات زیرسازی این پروژه فعال شد، ابراز کرد: در بودجه 97 قریب 50 میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود و امید است تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه سایر محورهای ارتباطی کهگیلویه بزرگ به این محور ختم می‌شود، بیان کرد: جاده دهدشت – چرام و محور سوق – دهدشت تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی پور افزود: جاده لنده به تراب به محور پاتاوه وصل می‌شود و عملیات اجرایی محور تشان لنده به طول 34 کیلومتر در حال انجام است که با بهره‌برداری از این محور مسافت تشان به لنده 100 کیلومتر کوتاهتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این محور دارای ردیف در بودجه 97 است و با بهره‌برداری از آن شهرستان لنده از بن بست خارج می‌شود.

هاشمی پور با بیان اینکه ورودی شهر لیکک تا سه راهی تشان به طول 4 کیلومتر چهاربانده می‌شود، ابراز کرد: جاده جایزان به لیکک به طول 24 کیلومتر از محل اعتبارات نفت در دست اجرا و با بهره‌برداری از این محور بهمئی 40 کیلومتر به خوزستان نزدیک می‌شود.

وی از کلنگ‌زنی محور ابوالفارس رامهرمز در 22 بهمن ماه خبرداد و گفت: 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت به این پروژه اختصاص یافته است و اتمام آن مسیر بهمئی به رامهرمز را کوتاه می‌کند.

هاشمی پور در خصوص ورودی‌های شهرهای کهگیلویه بزرگ، عنوان کرد: عملیات اجرایی ورودی‌های دهدشت به سوق و دهدشت به بهبهان در دست اجرا است و ورودی لیکک به چرام نیز پیشرفت مطلوبی داشته است و انتظار می‌رود اداره کل راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشد.

وی از گلنگ‌زنی گازرسانی به شهر قلعه رئیسی خبرداد و گفت: وزیر نفت تا کنون دوبار از پتروشیمی دهدشت بازدید کرده و زمان‌بندی برای این پروژه مشخص شد و پایان زمان بندی اسفندماه 99 است.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس بیان کرد: تا 4 سال آینده با پیشرفت این پروژه برای یک هزار و 800 نفر در این شهرستان اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

هاشمی پور گفت: پتروشیمی دهدشت وابسته به پالایشگاه بید بلند بهبهان و پتروشیمی گچساران است و مانند یک زنجیره است.

وی با بیان اینکه جنگ آب در راه است، اظهار داشت: باید در این زمینه تلاش کرد و در این خصوص پروژه آبرسانی به 4 شهر استان فعال است و 40 کیلومتر لوله خریداری شده و به زودی عملیات لوله گذاری انجام می‌شود.

هاشمی پور بیان کرد: آب شرب شهر سوق وضعیت نامطلوبی دارد و اولویت نخست ما آبرسانی به این شهر است و آب سرفاریاب و دیشموک شرایط بحرانی دارد که انتظار می‌رود مسئولان آب و فاضلاب مسئله تصفیه خانه سرفاریاب به صورت جدی پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه 350 میلیون متر مکعب مجوز برداشت آب از مارون را داریم، بیان کرد: برای سدآبریز در لایحه بودجه 97 حدود 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و سال آینده عملیات اجرایی آن گلنگ‌زنی می‌شود و دشت صحرای کلاچو سیرآب می‌شود.

هاشمی پور عنوان کرد: عملیات ساخت ایستگاه پمپاژ روی رودخانه ایدنک فرسایشی شده بود و پس از 8 سال پیمانکار را خلع ید کردیم برای پروژه‌های سدسرپری، آبرسانی به لیکک، آب کشاورزی سوق و چنگلوا و بوا را در یک پکیج به مناقصه می‌گذاریم.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس با تاکید بر اینکه سد کوهبرد 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: سد فارتق در دستور کار است.

وی از افتتاح گازرسانی به روستاهای منطقه دشمن زیاری خبرداد و گفت: عملیات گازرسانی به دیشموک نیز فردا کلنگ‌زنی می‌شود و گازرسانی به ممبی و سرآسیاب نیز آگهی مناقصه شد.

هاشمی پور با اشاره به روند فرسایشی پیشرفت کارخانه سیمان سپو، بیان کرد: این پروژه پس از 6 سال تعطیلی مجددا فعال شد و در حال حاضر 50 نفر نیرو در آن مشغول به فعالیت هستند و امید است تا پایان سال برای 100 نفر اشتغال‌زایی ایجاد ‌شود.

وی افزود: محصول این کارخانه سیمان خاکستری بود و ظرف چندماه گذشته به سیمان سفید تبدیل شد و این واحد تولیدی و صنعتی تنها کارخانه سیمان سفید در جنوب کشور است و پس از بهره‌برداری از این واحد 50 درصد صادرات و 50 درصد دیگر به مصرف داخلی می‌رسد.

هاشمی پور خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه آجر دهدشت 5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و با اتمام اجرای این عملیات برای 50 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس بیان کرد: معدن فسفات چرام بعد از 40 سال با کمک وزیر صنعت فعال شد و انتظار می‌رود مسئولان از خام فروشی تولیدات معدن بوکسیت جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: درحال تلاش و رایزنی برای سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در معدن فسفات قیام هستیم.

هاشمی پور با اشاره به احداث 32 تختخوابی چرام، گفت: 50 درصد هزینه ساخت این بیمارستان توسط بنیاد برکت پرداخت می‌شود و می‌طلبد علوم پزشکی تا یک سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برساند.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: مجوز ساخت بیمارستان 32 تختخوابی لنده گرفته شده است و بیمارستان لیکک تاکنون پیشرفت خوبی داشته و حدود 5 میلیارد تومان کمک در این خصوص جذب شد.

هاشمی پور بیان کرد: اورژانس دهدشت 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود اورژانس هوایی که مجوز آن گرفته شده هر چه سریع تر باید عملیاتی شود زیرا باتوجه به پراکندگی منطقه و نبود فرودگاه در مرکز کهگیلویه بزرگ باشد.

وی افزود: 8 میلیارد و 250 میلیون تومان از محل اعتبارات نفت برای ساخت زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان بهمئی هزینه شد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس، بیان کرد: ما به تنهایی با منابع دولت نمی‌توانیم به جایی برسیم بلکه باید از بخش خصوصی و سرمایه گذار کمک بگیریم.

وی از کلنگ‌زنی نیروگاه برق در دهدشت خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه بالای 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هاشمی پور عنوان کرد: از ظرفیت خیرین برای توسعه کهگیلویه بزرگ استفاده کردیم و تاکنون 12 میلیارد تومان در شهرستان سرمایه‌گذاری شد.

انتهای پیام/ش

سد آبریز در کهگیلویه کلنگ‌زنی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.