پیش بینی هواشناسی حکایت از افزایش دما برای بیست یکمین روز بهمن دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هواشناسی   افزایش دما برای استان مرکزی پیش بینی کرده است.


 هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود یک سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه از طریق مرز‌های غربی به کشور می‌باشد.

این سامانه از اواخر وقت یکشنبه و بامداد دوشنبه سبب بارش باران و برف و وزش باد در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز خواهد شد.

سامانه فوق روز سه شنبه تقویت شده و علاوه بر نواحی فوق بخش‌هایی از جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و استان‌های ساحلی خزر را در بر می‌گیرد و فعالیت آن تا چهارشنبه تداوم خواهد یافت، اما از بعد از ظهر این روز از شدت فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود.

در این روز با نفوذ جریانات شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، تشدید بارش در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی پیش بینی می‌شود.

عمده بارش‌های این سامانه در استان‌های لرستان، کرمانشاه، شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، بخش‌هایی از آذربایجانها، اردبیل و استان‌های شمالی کشور می‌باشد.

در استان مرکزی این سامانه از بعدازظهر فردا به تدریج موجب افزایش ابر خواهد شد و از اواخر وقت یکشنبه تا سه شنبه بارش‌ها بصورت بارش پراکنده باران خواهد بود.

اما از بعدازظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه بارش‌ها تشدید خواهد شدو همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه (بویژه روز چهارشنبه) سرعت وزش باد در برخی از ساعات افزایش خواهد یافت.

با توجه به اینکه سامانه همراه با جریانات گرم جنوبی می‌باشد دمای هوا طی روز‌ها آتی به طور محسوسی افزایش خواهد یافت.

اما از روز چهارشنبه با عبور سامانه موقتا دمای هوا کاهش خواهد یافت.

سامانه دیگری از روز جمعه تا روز یکشنبه کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در مورد جزئیات فعالیت آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام / ج

 پیش بینی هواشناسی استان مرکزی برای  بیست ویکم بهمن ماه

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.