اجرای طرح جامع شورابیل با هدف ایجاد درآمد پایدار

شهردار اردبیل با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری و اقتصادی دریاچه شورابیل در توسعه شهری اردبیل گفت: در این راستا طرح جامع شورابیل با هدف ایجاد درآمد پایدار اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان،شهردار اردبیل ضمن تشریح برنامه های شهرداری اردبیل در توسعه دریاچه شورابیل افزود: شهرداری اردبیل جهت فراهم کردن شرایط لازم رفاهی و تفریحی برای گردشگران و ایجاد درآمد پایدار از مجموعه دریاچه شورابیل اقدام به تهیه و تصویب طرح جامع کرده است.

وی در این راستا با اشاره به اجرای طرح های مختلف گردشگری و تفریحی در این مجموعه، از احداث پارک گالری، پارک صخره ای، آب‌نمای موزیکال، باغ بهشت، کمپ گردشگری و توسعه فضای سبز در مجموعه توریستی شورابیل خبر داد.

شهردار اردبیل تاکید کرد که دریاچه شورابیل به‌عنوان تنها دریاچه درون ‌شهری طبیعی ایران با مساحت ۲۰۰ هکتار یکی از مناطقی است که توجه گردشگران را در تمام فصول سال به خود جلب می کند.

وی به برنامه های مجموعه شهرداری و شورا شهر برای توسعه درآمدهای پایداری شهری اشاره کرد و بیان داشت: با وجود اینکه اردبیل استانی با رویکرد توسعه کشاورزی است، اما با بررسی و مطالعه سایر زمینه‌های توسعه ای و شناسایی ظرفیت های گردشگری اقدام به تدوین و اجرای پروژه‌های عمرانی همسو با رویکرد انسان‌محور کردیم.

لطف‌اللهیان بازآفرینی شهری در کنار اثر جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیل، پروژه‌های متعدد در مجموعه گردشگری شورابیل، بهسازی مسیر کنار رودخانه بالیخلو، احیای ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل و ایجاد موزه مشاغل، میراث فرهنگی و... را از جمله این طرح‌های توسعه عمرانی برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر هزینه‌های شهرداری صرف اجرای طرح های عمرانی می‌شود، به تأمین درآمدهای شهرداری از دو طریق منابع داخلی و خارجی اشاره و تصریح کرد: منابع درآمدی داخلی مستقیما توسط شهرداری‌ها و به‌صورت عوارض و بهای خدمات مختلف که بیشتر مربوط به اراضی و املاک هستند وصول می‌شوند.

انتهای پیام/ع

بیشتر هزینه‌های شهرداری صرف اجرای طرح های عمرانی می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.