حمایت کاخ‌سفید از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه با مطرح کردن ادعاهای ضد ایرانی

کاخ سفید در بیانیه‌ای ادعا کرد از حق اسرائیل در دفاع از خود علیه نیرو‌های سوری و نیرو‌های مورد حمایت ایران در جنوب سوریه دفاع می‌‎کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، کاخ سفید در بیانیه‌ای با حمایت از اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تجاوز به حریم هوایی سوریه مدعی شد از حق اسرائیل در دفاع از خود علیه نیروهای سوری و نیروهای مورد حمایت ایران در جنوب سوریه دفاع می‌‎کند.

در این بیانیه که 24 ساعت پس از حوادثی که در مرز سوریه و سرزمین‌های اشغالی رخ داد، منتشر شده است، کاخ سفید مدعی شد: اسرائیل هم‌پیمانی قوی برای آمریکاست و ما از حق آنها برای حمایت از خود در برابر نیروهای مورد حمایت ایران در جنوب سوریه حمایت می کنیم. ما از ایران و هم‌پیمانانش می خواهیم دست از اقدامات تحریک‌آمیز بردارند و برای دستیابی به صلح منطقه‌ای کار کنند.

همچنین پیشتر پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه هایی از حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در برابر آنچه به ادعا اقدامات تحریک‌آمیز ایران خوانده شده بود، خبر داده بودند.

در نخستین واکنش از سوی آمریکا به این حادثه، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بر آنچه «حق ذاتی اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات علیه خاک و مردمش» خوانده بود، تأکید کرد.

همچنین ساعاتی پس از آن، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد آمریکا عمیقا نگران این حوادث است. در این بیانیه همچنین ادعا شد آمریکا قویا از حق حاکمیت اسرائیل در دفاع از خود حمایت می کند.

گفتنی است صبح روز شنبه تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد پدافند هوایی سوریه با تجاوز جدید اسرائیل که پایگاه های نظامی را در مناطق میانی و جنوبی این کشور هدف حمله قرار داد، مقابله کرده است. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک فروند اف-16 اسرائیل با آتش نیروهای سوری صبح روز شنبه در شمال این کشور سرنگون شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
مردم آنریکا باید بدانند که دولتمردان آمریکائی منتخب صهیونیست ها ، از جیب آنها هزینه های هنگفت استقرار و نگهداری یک حکومت جعلی و قلابی و اشغالگر و جنایتکار و قاچاقچی مواد مخدر و همه فساد های موجود در جهان را پرداخت می کنند . هزینه این کشتار های مردم منطقه و سقوط هواپیما و غیره به حساب انها و از جیب انهاست .
آخرین اخبار