اذعان ترامپ: اسرائیل به روند صلح پایبند نیست

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی روند دستیابی به «صلح» را پیچیده می‌کند و اذعان کرد تل‌آویو به این روند پایبند نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هاآرتص، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد اذعان کرد شهرک سازی‌ های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، روند صلح خاورمیانه را پیچیده می‌کند.

او در مصاحبه خود با نشریه اسرائیل هیوم همچنین گفت مطمئن نیست هر دو طرف صهیونیست و فلسطینی به رسیدن به توافق صلح پایبند باشند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «هر دو طرف برای رسیدن به توافق صلح باید تا حد بسیاری در خواسته‌های خود به یکدیگر تخفیف دهند.»

هنگامی که از ترامپ درباره زمان‌بندی انتشار به اصطلاح برنامه «صلح» آمریکا برای فلسطین پرسیده شد، او پاسخ داد: «ما باید ببینیم چه پیش خواهد آمد. اکنون فلسطینیان قصد ندارند صلح کنند. درباره اسرائیل، مطمئن نیستم آن‌ها هم آماده صلح باشند. به همین دلیل باید صبر کنیم و ببینیم چه پیش خواهد آمد.»

او درباره شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اذعان کرد این اقدامات، «رسیدن به صلح را پیچیده می‌کند» و افزود: «اسرائیل باید درباره شهرک‌ سازی‌های خود با احتیاط رفتار کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه به تصمیم خود درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی اشاره کرد و آن را مهمترین دستاورد دولت خود دانست.

نشریه اسرائیل هیوم که ریاست آن را «شلدون الدسون»، سرمایه‌دار جمهوری‌خواه آمریکایی بر عهده دارد، یکی از نشریات نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، محسوب می‌شود.

بخش‌هایی از این مصاحبه روز جمعه منتشر شد. 

انتهای پیام/

مصاحبه ترامپ با نشریه اسرائیل هیوم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۸:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
مرگبرررررررررررررررررررررررررامریکا
آخرین اخبار