آبادان ،دروازه ایثار ومقاومت

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:آبادان در هشت سال دفاع مقدس دروازه ایثار و مقاومت بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛آیت‌ الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز  در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن ماه در آبادان گفت:امروز مردم آبادان در صحنه های مقاومت خود به جهانیان ثابت کردند دشمن بعثی خاک این شهر را نتوانست آلوده کند.

وی افزود: این شهر، ماه ها در مقابل محاصره دشمن ایستادگی کرد و به رغم محاصره شدن ولی سقوط نکرد هر چند دشمن بعثی همه نیروهای خود را برای تسخیر آبادان بسیج کرد ولی مقاومت مردم آبادان شکستنی نبود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:بزرگترین حماسه را جوانان آبادان، عشایر، ارتش مستقر در این شهر و زنان و مردان این شهر در جنگ رقم زدند.

وی افزود:بنی صدر، منافقین و برخی ملی گرایانی که امروز ادعای دفاع از ایران را بر زبان جاری می کنند جنایاتی در این شهر انجام دادند که خودم شاهد این صحنه ها بودم .

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:حمله به ایران از روز نخست با هماهنگی منافقین انجام شد و منافقین قرار بود از داخل، شهر را اشغال کنند تا صدامیان وارد آبادان و خرمشهر شوند.

آیت الله اراکی افزود:در اوایل هجوم صدامیان به مرزهای ایران، ملی گراها و منافقین وارد آبادان و خرمشهر شدند و شهر را پر از سنگر کردند و در حالی که نیروهای مردمی نیازمند سلاح بودند بنی صدر بخشنامه ای صادر کرد که به سپاه پاسداران و نیروهای مردمی سلاح داده نشود و با دستور این خائن سلاح ها در اختیار منافقین قرار گرفت.

وی با اشاره به هوشیاری نیروهای مردمی در آبادان گفت:هوشیاری نیروهای مردمی شکست را بر گروهک ها تحمیل کرد و اگر این اتفاق نمی افتاد بنی صدر آبادان و خرمشهر را در اختیار عراق قرار می داد و خود را رهبر ایران جا می زد و انقلاب را مصادره می کرد.

آیت الله اراکی افزود:امروز در این اجتماع عظیم به آمریکا و همدستانش و آنهایی که از داخل چراغ سبز به آمریکا نشان می دهند می گوییم که ملت ایران را بیش از یک بار آزمودید و نتوانستید آنها را از نظام و انقلاب جدا کنید زیرا مکتب آنان مکتب امام علی (ع) است.

انتهای پیام /د

ثابت قدم بودن مردم در مسیر انقلاب

برچسب ها: دهه فجر ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.