وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

پرورش ماهی در قفس به ۲۰۰ هزارتن می‌رسد

حجتی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید ماهی در قفس به ۲۰۰ هزارتن خواهد رسید.

پرورش ماهی در قفس به 200هزارتن می رسدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه که در وزارت جهاد برگزارشد، با اشاره به اینکه بعد از انقلاب سرمایه گذاری قابل توجهی در دولت یازدهم و دوازدهم در بخش کشاورزی صورت گرفت، اظهار کرد: باتوجه به عنایت مقام معظم رهبری که توجه ویژه ای به بخش آب و خاک دارند، در سال های اخیر سرمایه گذاری مناسبی در بخش صورت گرفت به گونه ای که در صورت بهره برداری مناسب از این منابع ،امکان تامین نیاز کشور از منابع داخلی وجود دارد.

به گفته وی؛ برای تحقق بهره برداری مناسب از منابع آب و خاک از صندوق توسعه ملی اعتبارات مناسبی در اختیار بخش قرار گرفت.

حجتی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات با محیط زیست سازگار است،گفت: براین اساس با استفاده از ابزارهای مورد نیاز امکان رفع نیاز کشور وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مناطق دیم زار فعالیت های خوبی صورت گرفت، بیان کرد: یک کشاورز از تولید گل نرگس 25 میلیون دلار درآمد کسب کرد و همچنین از کشت گل محمدی در مناطق دیم زار درآمد مناسبی به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مناسب در کشت ماهی در قفس داریم،گفت: پرورش ماهی در قفس یکی از ظرفیت‌های مغفول در بخش به شمار می‌رود که سازمان شیلات در سال های اخیر توجه ویژه ای به این امر داشتند .

وزیر جهاد کشاورزی مجموع تولید آبزی پروری کشور یک میلیون و 200هزارتن اعلام کرد و گفت: این درحالی است که در پرورش ماهی در قفس ظرفیت یک میلیون تنی وجود دارد.

به گفته وی؛ تا پایان برنامه ششم توسعه تولید ماهی در قفس به 200 هزارتن خواهد رسید.

 اختصاص 10 میلیارد دلار منابع به حوزه آب و خاک کشور

وی از اختصاص 10 میلیارد دلار به حوزه آب و خاک کشور گفت: اجرای طرح آبرسانی به 300 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان، طرح انتقال آب تا مزرعه در سطح 46 هزار هکتار برای نخستین بار در کشور طرح توسعه سیستم های نوین آبیاری ، جلوگیری از فرسایش خاک و توسعه آبخیزداری و... همه به دلیل عنایت ویژه مقام معظم رهبری به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار