نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی بر تولید بیش از 15 هزار تن گوشت مرغ

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از نظارت بر تولید بیش از 15 هزار تن گوشت مرغ در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ دکتر اصغرزاده،مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:از ابتدای امسال بیش از 15 هزار تن گوشت مرغ تحت نظارت دامپزشکی وارد چرخه تولید و مصرف شد.


وی افزود: از ابتدای امسال تعداد 8 میلیون 814 هزار قطعه مرغ در کشتارگاه های طیور استان زیر نظر نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح و استحصال شده که حاصل آن تولید 15 هزار و 800 تن گوشت مرغ بوده است.


دکتر اصغر زاده گفت: به منظور ارتقای شاخص های بهداشتی و قابلیت دسترسی شهروندان به فرآورده های خام دامی با کیفیت ، محصولات و آلایش آنها بصورت بسته بندی های بهداشتی به بازار داخل و خارج استان عرضه شده است.


وی افزود:در این راستا پس از کشتار مرغ در کشتارگاه تحت نظر بازرسان بهداشتی و ناظر ذبح شرعی، لاشه های استحصالی با ماشین های سردخانه دار به مراکز عرضه حمل شده و در اختیار شهروندان قرار می گیرد که این مراکز نیز تحت نظر بازرسان بهداشتی دامپزشکی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی نظارت بهداشتی بر کشتار ها را از وظایف حاکمیتی دامپزشکی دانست و گفت: در خراسان جنوبی 3 واحد کشتارگاه طیور در شهرستان های بیرجند و قاین فعالیت دارند.
انتهای پیام/ب


فعالیت 3 واحد کشتارگاه طیور در شهرستان های بیرجند و قاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار