میناب پیشرو در تولید میگو پرورشی

میناب با تولید 9 هزار و 470 تن میگو رتبه نخست تولید میگو پرورشی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حیدری رئیس اداره شیلات میناب، گفت: میناب برای دومین سال با تولید 9 هزار و 470 تن میگو رتبه نخست تولید پرورش میگو در کشور را کسب کرد.

وی افزود:امسال در سایت های پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی میناب با سطح زیر کشت هزار و 900 هکتار بیش از 9 هزار و 470 تن میگو تولید شده که 62 در صد تولید میگوی استان را به این شهرستان اختصاص داده است.

رئیس اداره شیلات میناب، با اشاره به اینکه صنعت میگوی ایران از سال 70 در منطقه کلاهی شهرستان میناب آغاز شده گفت: شهرستان میناب همواره در صنعت تکثیر و پرورش میگو پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌‌های اخیر ‌استفاده از تکنولوژی های نوین پرورش در مزارع میگو در افزایش راندمان کار موثر بوده است، گفت: بالا بردن میزان تولید میگو در واحد سطح، بهبود کیفیت محصول، افزایش میانگین وزن میگو، کاهش هزینه‌های آماده سازی در دوره‌های بعدی پرورش میگو ‌و ‌امکان مقابله با نقاط بحرانی از طریق افزایش میانگین میزان اکسیژن در استخر از اهم مزایای استفاده از این تکنولوژی است.

رئیس شیلات شهرستان میناب گفت: اکنون بیش از 80درصد مزارع پرورش میگوی شهرستان مکانیزه شده‌اند‌.

حیدری افزود: 45 میلیارد ریال اعتبار لازم برای لایروبی کانال های آبرسان مجتمع پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی در شهرستان میناب  تأمین شده که این امر کمک موثری به پایداری صنعت میگو خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کانال های آبرسان به حوضچه‌های پرورش میگو به شدت رسوب دارند، گفت: این باعث می شود که عملا در زمان‌هایی مورد نیاز از حجم آب کاسته و و میزان دبی آن کاهش یابد .

حیدری با بیان اینکه همه ساله این کانال ها به دلیل بهره برداری و آب بردگی و رسوب گذاری دیواره های کانال موجب بالا آمدن رسوبات کانال‌های آبرسان وانتقال ان به حوضچه‌های پرورش میگو می شود، افزود: این مساله موجب خسارات و آسیب‌های جدی به کار پرورش میگو شده و تولید و بهداشت مزارع را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس اداره شیلات میناب، گفت: برای رفع مشکل پرورش دهنگان میگو و پایداری تولید و اشتغال در منطقه تاقبل از آغاز فصل تولید لایروبی کانال های آبرسان مزارع پرورش میگوی تیاب در دستور کار اداره کل شیلات استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ز

رتبه نخست میناب در تولید میگو پرورشی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.