مهارت‌آموزی در حل معضل اشتغال نقش مهمی دارد

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر نقش مهارت‌آموزی در حل معضل اشتغال گفت: باید نسل جوان را صاحب مهارت تربیت کنیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   احسان ایمانی‌هرسینی  سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه  در نشست با مربیان مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای استان از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان یکی از راهکارهای حل معضل اشتغال یاد و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه ضروری است، چرا که با توانمند شدن افراد در بخش‌های مختلف مهارتی روند توسعه جامعه شتاب گرفته و رونق اقتصادی به بازار بر می گردد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه توجه به برونداد و اثربخشی آموزشهای فنی و حرفه ای در توسعه فرهنگ مهارتی در بین مردم را بسیار مهم برشمرد و گفت: می توانیم با برگزاری آموزش های کیفی در راستای پاسخگویی به نیاز اشتغال کشور بازخورد فعالیت هایمان را به مردم بهتر ارائه کنیم .

وی با بیان اینکه متاسفانه توسعه مهارتی در جامعه امروز بسیار کمرنگ شده، گفت: این امر منجر به یک شکاف نسلی شده است، چراکه امروز با نسلی مواجه هستیم که مهارت را به عنوان یک ارزش نمی بیند و به اهمیت واقعی مهارت پی نبرده‌اند.

ایمانی هرسینی  با بیان اینکه آموزش های مهارتی محور توسعه اقتصادی محسوب می شود، بیان  کرد: ارتقاء مهارت در سبد خانواده ها و اقتصاد آموزشی از جمله اولویت های کاری این اداره کل است.

وی  با بیان اینکه گواهینامه های فنی وحرفه ای از اعتبار و جایگاه ویژه ای برخوردار است و به عنوان هویت و برند سازمان محسوب می شود، گفت: باید تهیه دستورالعمل کمیته و تشکل صنفی مربیان در دستور کار قرار بگیرد.


انتهای پیام/ز

 

توسعه مهارتی در جامعه امروز بسیار کمرنگ شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار