فرماندار شهرستان بندرگز گفت: کمیته رفع تداخلات را برای نخستین بار برای رفع مشکلات سواحل دریای خزر در شهرستان بندرگز راه‎اندازی کردیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛حسین احمدی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران به پیشرفت‎های حوزه کشاورزی و صنایع شهرستان بندرگز اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان بندرگز شهرک صنعتی، یک ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی خصوصی داریم و به دنبال کاهش کارخانه‎های نیمه‎فعال و تعطیل با ارائه تسهیلات و حمایت از طریق کارگروه رفع موانع تولید هستیم.

وی به ظرفیت‎های حوزه ورزشکاران و هنرمندان شهرستان اشاره کرد و گفت: تأکید و نگاه استاندار جذب سرمایه‎گذار است و در این مسیر تلاش کردیم و 5 طرح آماده ارائه و معرفی به کارگروه ذی‎صلاح داریم.

فرماندار بندرگز گفت: به علت آنکه شهرستان بندرگز از وسعت کمی برخوردار است کشاورزان بندرگزی به سمت توسعه باغداری رفته است.

احمدی با بیان اینکه در استان گلستان بندرگز به‌عنوان یک قطب باغداری به شمار می‎رود، تصریح کرد: از دیرباز موضوع باغداری در شهرستان بندرگز مورد توجه بوده و بسیاری از باغ‎های شهرستان بندرگز مرکبات و سیاه‎ریشه است.

وی ادامه داد: در شهرستان بندرگز 5 هزار هکتار باغ وجود دارد و برای بهبود اقتصاد باغداران بندرگزی نیاز است که صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در این شهرستان افزایش پیدا کند.

فرماندار بندرگز تأکید کرد: در نگاه کشاورزی به کشت حفظ اراضی با توجه به کمبود منابع آبی توجه شده و استفاده از قنات‎ها به این منظور در دستور کار قرار دادیم.

احمدی با بیان اینکه کمیته رفع تداخلات را برای نخستین بار برای رفع مشکلات سواحل بندرگز راه‎اندازی کردیم، گفت: درصدد این هستیم این مشکلات که از سال‎های گذشته باقی ‌مانده را در سواحل بندرگز حل کنیم.

وی یادآور شد: آبزیان‎پروری یکی دیگر از سیاست‎های ما در شهرستان بندرگز است و اداره شیلات در این شهرستان به‌تازگی دایر شده و انتظار داریم خدمات این اداره با حمایت اداره کل شیلات افزایش یابد.

فرماندار بندرگز افزود: در حوزه راه نگاه من این است مسیر اصلی کمربندی می‎تواند به جذب گردشگر در این شهرستان کمک کند و جذب گردشگر را در سواحل بندرگز افزایش دهد.

انتهای پیام/پ

 

تداخلات سواحل دریای خزر در بندرگز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.