حسن زاده: جلسه کمیته انضباطی کریمی ارتباطی به اظهاراتش علیه مهدی تاج نداشت

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: حضور علی کریمی در کمیته انضباطی به دلیل اتفاق های دیدار سپیدرود و استقلال خوزستان بود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اسماعیل حسن زاده درباره حضور علی کریمی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بیان کرد: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: حضور علی کریمی در کمیته انضباطی به دلیل اتفاق های دیدار سپیدرود و استقلال خوزستان بود و این پرونده هیچ ارتباطی به اظهاراتش علیه مسئولان فدراسیون ندارد.

این جلسه تنها درباره رسیدگی انضباطی به رفتار علی کریمی در نشست خبری دیدار سپیدرود و استقلال خوزستان انجام شد و اینکه او در ماه های اخیر نظراتی درمورد مسئولان فدراسیون فوتبال داشته است و براساس آن شکایتی از کریمی مطرح شده و همچنین دفاعیاتش، ارتباطی به جلسه امروز(دوشنبه) نداشت.

او ادامه داد: امروز یک جلسه ساده درباره اتفاق های بازی مذکور انجام شد که کریمی هم به سوال های مسئولان کمیته انضباطی جواب داد. از آنجاییکه طبق آئین نامه انضباطی اجازه نداریم درباره مفاد یک جلسه قبل از صدور رای صحبت کنیم، بنابراین تا زمان صادر شدن رای این پرونده صبر کنید.

حسن زاده درمورد ضبط شدن اظهارات کریمی در این نشست گفت: این اقدام هم طبق آئین نامه انضباطی انجام می شود اما اینکه در جلسه چه گذشت، تا زمان صدور رای صحبت نمی کنم. در کل موضوعی که امروز به آن رسیدگی کردیم یک پرونده ساده بود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مواضع کریمی درباره مسئولان فدراسیون هیچ ارتباطی به نشست امروز ندارد. اطلاعی هم درمورد شکایت مهدی تاج از کریمی ندارم. باید تنها به نقض مقررات در فوتبال رسیدگی کنیم و از اصحاب رسانه هم انتظار داریم یک بار آیین نامه جدید کمیته انضباطی را بخوانند تا کار ما راحت تر شود. درباره رای هم سایت فدراسیون این موضوع را اطلاع رسانی می کند. طبق بند ۱۳ ماده ۲۰ آیین نامه انضباطی اجازه نداریم درباره پرونده هایی که در جریان است، صحبت کنیم. گزارش پرونده هم مشخص است.

حسن‌ زاده درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درمورد انتقادات علی کریمی نسبت به احکام مالی کمیته انضباطی اظهارات قبلی اش را تکرار و بیان کرد: این سوال هیچ ارتباطی به پرونده علی کریمی که درباره نشست خبری دیدار استقلال خوزستان و سپیدرود مطرح شده ندارد.

حسن زاده درمورد اینکه درصورت شکایت رئیس فدراسیون فوتبال از اصحاب رسانه و محدودیتی هایی که برای آن ها به وجود می آید، گفت: این موضوع در حیطه کمیته انضباطی نیست.

او درباره اینکه علی کریمی مسئولان کمیته انضباطی را تهدید کرده است که اگر جرئت دارند او را محروم کنند، اظهار داشت: به جای اینگونه سوال ها، باید دقت کنید در گزارش مربوط به پرونده کریمی چنین موضوعی هم قید شده است. نتیجه این اظهارات را هم در رای کمیته انضباطی می بینید.

حسن‌ زاده در مورد ضمانت اجرای آرای کمیته انضباطی بیان کرد: اجرای آرای کمیته انضباطی مانند محرومیت بازیکنان و وصول جریمه های نقدی برعهده سازمان لیگ است. اینکه جریمه ها چگونه وصول می شود، به کدام حساب ریخته می شود و باشگاه های بدهکار چگونه جریمه هایشان را می پردازند، برعهده سازمان لیگ است.

او درباره انتقاد علی کریمی مبنی بر اینکه چگونه بازیکنی با قرارداد ۴۰ میلیونی، بخش زیادی از این مبلغ را به دلیل پرتاب بطری جریمه می شود، تصریح کرد: جرائم نقدی کمیته انضباطی طبق آئین نامه صورت می گیرد و اینگونه نیست که ما بازیکنی با مبلغ قرارداد ۴۰ میلیون تومان را به دلیل پرتاب یک بطری به مبلغ زیادی جریمه کنیم. بلکه باشگاه در این موارد جریمه می شود.

حسن زاده درمورد اینکه با وجود اظهارات فوتبالی علی کریمی و تاکید کمیته انضباطی بر اینکه اهالی فوتبال شکایت خود را خارج از محاکم فوتبالی مطرح نکنند اما وکیل مهدی تاج از سرمربی سپیدرود به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده است، گفت: اگر ماده ۶۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال را بخوانید و سایر قوانین را هم کنار آن‌بگذارید، چنین سوالی مطرح نمی کنید. برخی آرا خارج از ارکان قضایی فدراسیون صادر شده است. در فیفا هم حد و مرزی برای طرح شکایت اهالی فوتبال خارج از این رشته تعیین شده است.

او درمورد استقلال کمیته انضباطی گفت: اگر یک روز من و همکارانم استقلال نداشته باشیم، در فدراسیون نمی مانیم. یکی از دلایلی که نسبه به دانه درشت ها و مسئولان فدراسیون مستقل هستیم اینست که ما را در هیچ جایی نمی بینید. من و همکارانم تاکنون در هیچ یک از مراسم های فدراسیون و سفرهای تیم های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی شرکت نکرده ایم. بنابراین سرمان در کار خودمان است و هیچکس برای ما تفاوتی ندارد.

رئیس کمیته انضباطی درباره اینکه آیا این کمیته صلاحیت رسیدگی به تخلفات و سوء مدیریت های فدراسیون را دارد یا خیر، اظهار داشت: قوانین و مقررات کمیته اخلاق و کمیته انضباطی مشخص است و ما در هر جایی لازم باشد،‌ورود می کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات حسن زاده درباره جلسه کمیته انضباطی علی کریمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار